Elevrådet på Rysensteen

Elevrådet på Rysensteen

Del

Denne side er oprettet for at Rysensteens elever nemmere skal kunne følge med i elevrådets arbejde. Skriv endelig til os!

Her vil løbende blive smidt dagsordner ud før møderne, referater efterfølgende, kommer billeder ud fra hyttetur etc. Har I ideer eller forslag til noget som elevrådet skal beskæftige sig med, eller noget I synes vi skal lave om på denne site, er i hjertens velkomne til at skrive det til os!

06/02/2020

Simon 1.f har efter nogle overvejelser valgt at trække sig som elevrådsformand og i henhold til elevrådets vedtægter §2.2 stk. 5f, er elevrådet selvsupplerende, hvis en af formændene trækker sig. Det betyder at formanden vælges blandt elevrådets medlemmer og det gjorde vi til mødet i dag. Tillykke til Louisa 2.y, som er blevet valgt som ny formand og kommer til at lede elevrådet sammen med August fremover.

17/01/2020

Efter at 654 elever har stemmer er Simon og August valgt som de nye formænd for elevrådet! Stort tillykke til dem og tak for kampen til Ida 🎊

Google Forms - create and analyze surveys, for free. 10/01/2020

Hej Ryssere!
Hop ind og STEM STEM STEM til formandsvalget!

Her er link: (HUSK at logge på med rys-mail;))

Google Forms - create and analyze surveys, for free. Create a new survey on your own or with others at the same time. Choose from a variety of survey types and analyze results in Google Forms. Free from Google.

10/01/2020

Vi livestreamer formandskandidaternes her på siden (elevrådet på Rysensteen), så følg med hvis du ikke kan være til morgensamling!

26/12/2019

Hej Rysensteenere!

Vi håber at alle har en god juleferie! Med plads til at tænke over om man måske skal være elevrådsformand det næste år?

Sidste frist for at stille op er den 31/12 kl 23:59:)

Mange hilsener formandsskabet ❤️❤️

23/01/2019

Hej!
Januar er, på Rysensteen, måneden hvor vi vælger vores nye forpersonsskab, og det er selvfølgelig også gældende i år. Derfor kan vi melde at vores nye formænd i 2019 er blevet Ingrid 2.c og Pi 2.y!
Vi ønsker dem hermed en god valgperiode, og siger samtidig tak for et godt 2018:)

Hilsener Jens 3.u og Victor 2.d

04/05/2018

Hej,
Nyt angående vedtægterne!
Alt i alt, var stemme antallet 460, hvilket ikke er nok til at godkende vedtægterne (æv). Ud af de 460, stemte 81.3 % ja, 15.4% blankt, 3% imod og 0.2% ubesvaret.
Men da Elevrådet ikke på nuværende tidspunkt har nogle vedtægter, blev et enstemmigt elevråd enig om at lade dem accepteres med en enkelt ændring.
Ændringen består i at stk. b i §10 vedrørende vedtægter blev ændret fra;

”For at afstemningen er gyldig, skal mindst ¾ af skolens elever have afgivet deres
stemme, og mindst ½ af hver klasse skal have afgivet deres stemme.”
til;
”For at afstemningen er gyldig, skal mindst ½ af skolens elever have afgivet deres stemme.”
Dette blev godkendt af et enstemmigt flertal, set i lyst af den lave stemmedeltagelse.
Ydermere, vil vedtægterne blive hængt op på flæske!
Hvis der er nogle indvendinger angående denne ændring af §10 stk.2 b, skal man være velkommen til at kontakte forpersonsskabet, hvis man er utilfreds med ændringen.

Xoxo
Jeres Forpersonsskab

06/02/2018

Valget er afgjort. Vindernde er Jens 2u og Victor 1d. og de er dermed elevrådsformænd det næste år.

Vi takker for det sidste år - det har været sjovt at repræsentere jer hos både ledelse og bestyrelse.

De bedste hilsner til de to nye,
Mia og Jacob

Vil du plassere din skole på toppen av Skole-listen i København K?

Klik her for at gøre krav på din sponsorerede post.

Type

Adresse


København K