27/05/2026
🔔Torsdag d. 11/6 holder vi stort loppemarked på Kastanievej Efterskole. Vi har loppeboder med tøj, ting og tangel, og der bliver solgt kaffe, te, saft og kage. Halvdelen af indtægterne fra loppemarkedet går til UNICEF. Salg af drikkevarer og kage går ubeskåret til UNICEF. Vi har åbent kl. 13.00-18.00, og det foregår i vores cykelgård, i haven og på fortovet foran skolen. I tilfælde af regn rykker vi indendørs. Vi glæder os til at se jer! Adressen er: Kastanievej 2, 1876 Frederiksberg C☀️ — her: Kastanievej Efterskole.
26/05/2026
Vi er utroligt stolte af alle vores elever, I lavede den fineste festival. Tak til alle de skønne mennesker der deltog.
12/05/2026
I går havde vi den dejligste gallafest på KE. TAK! til alle eleverne for at dele glitter, glimmer, og højt humør.
27/04/2026
Det var dejligt at se jer alle igen til årets jubilæumsfrokost ❤ Fotograf: Vera 25-26
21/04/2026
“Jeg har lært så meget af at gå i 10. klasse på efterskole”
Sådan siger Silas Rhodes, som i år tager 10. klasse på Kastanievej Efterskole. 💚
For ham har efterskoleåret ikke bare handlet om skole – men om at få et frirum. Et sted, hvor han kan trække vejret lidt lettere og bare være den, han er.
“Jeg har ikke altid været så vild med at gå i skole og var også i tvivl, om efterskole ville være noget for mig,” fortæller han.
Silas Rhodes er dog virkelig glad for, at han gav det en chance:
”Hvis man ikke har det godt hjemme, er det virkelig godt at komme på efterskole. Det kan give en tryghed og gøre en stor forskel for en. Jeg synes også, at folk er åbne på en helt anden måde og accepterer dig som den, du er,” siger han. 🤗
Han fortæller, hvordan efterskolelivet har givet ham mod på nye fag og ting, han aldrig havde prøvet før – som for eksempel drama.
“Jeg er blevet kastet ud i fag og ting, jeg aldrig har prøvet før og har lært virkelig meget af det,” siger han. 🤩
Han har også lært meget af mødet med andre unge.
“Jeg har lært meget af at møde mennesker, der er anderledes end mig selv. Det har virkelig inspireret mig og åbnet mine øjne for, at man også kan leve på andre måder og andre steder i landet.” ❤️
På efterskolen bor man sammen, og det gør noget ved fællesskabet. Silas oplevede det især, da de første to måneder var mobilfri. 📵
“I starten var det meget akavet ikke bare at kunne tage telefonen frem. Men der gik tre-fire dage, og så snakkede alle sammen. Det var slet ikke gået så hurtigt, hvis vi havde haft vores telefoner.”
Det er den slags oplevelser, der ikke bare giver minder – men som giver unge mennesker noget med videre. 🫶
Derfor betyder det også noget, at 10. klasse på efterskolerne fortsætter – og bliver styrket. En ny politisk aftale sikrer, at 10. klasse på efterskolerne bliver bevaret og styrket fra 2030 med et stærkt fagligt fundament og efterskolernes særlige fokus på fællesskab, dannelse og medborgerskab.
For Silas Rhodes har 10. klasse på efterskole først og fremmest åbnet hans øjne for, at der kan komme noget godt ud af at kaste sig ud i noget nyt – og at han kan meget mere, end han selv troede. 🙌
18/03/2026
❌Hvordan styrker vi unges mulighed for at deltage, påvirke og tage ansvar i demokratiet?
KE deltager i valg-debatten med:
Jakob Engel-Schmidt – Moderaterne
Samira Nawa – Radikale Venstre
Christian Friis Bach – Venstre
Sophie Hæstorp Andersen - Socialdemokratiet
17/03/2026
Eleverne har dystet i fotografisk iscenesættelse. Og igen i år har Fryd Frydendahl været dommer og har kåret det bedst iscenesatte kontaktgruppebillede. Det var svært for Fryd at vælge mellem de fantasifulde iscenesættelser som ”Høj Cigarføring/ Science Gone Wrong/ Klovneri/ Krybbespil/ Fuglesyge og Puppet Mastery. På en 3. plads kom KG 9 med deres skakspilsdrama, der gav Fryd Vibes af Romeo og Julies møde med Dracula. På en 2. plads kom KG 4 ”Backstage” med deres kommentar på det liv vi lever…….. måske inden var har levet det ? 1. pladsen gik til kg 1 med deres moderne Marie Antoinette følelse blandet med økseattentat. Som Fryd forklarer det ”Jeg mærker det virkelig”. TILLYKKE til alle Kastanievej Efterskoles kontaktgrupper.
11/03/2026
Ungdommens Vårsalong 2026 er åben!
Københavns Rådhus huser igen kunstværker udvalgt blandt unge fra hele landet, og årets tema er DRØMME! KE-eleverne står i år for hele 29 værker i hhv. keramik, foto og billedkunst! Flere af vores elevers værker er også udvalgt til udstillingens plakater og postkort, som man gerne må tage med hjem. Det er gratis at opleve udstillingen de næste 10 dage, og den kan STÆRKT anbefales!
Hverdage kl. 9-16
Lørdag kl. 9.30-13.00