27/03/2020
Så er de 2 første uger snart gået med Danmark i Lock-Down.
Jeg har haft rigtigt mange sessioner med chefer og medarbejdere, og har hørt denne overraskende mange gange:
“Vi kører, business as usual”
Har du også skrevet det i din mail til alle?
Jeg har i mit meget lange liv ALDRIG oplevet en krise der har haft så omsiggribende indflydelse på alles liv, og business på så kort tid er længere væk fra USUAL end vi nogensinde har været før.
Aldrig har vigtige beslutninger skulle træffes så hurtigt, med en så uklar fremtid, på selv den meget korte bane.
Aldrig har ledere skulle håndterer så meget utryghed hos deres medarbejdere, samtidigt med selv at være utrygge.
Business as usual, er en misforstået illusion til skabelse af falsk tryghed.
Dine medarbejdere ved det godt, de har fattet hvor TOTALT umuligt det er at passe 2 små børn og leverer 7,5 timers arbejde.
Du som leder ved også det er en illusion.
Måske du i din fredags mail til alle, skulle overveje hvor normal du syntes din forretning er?
Go’ weekend til alle, håber i alle er raske ...
18/03/2020
07/01/2014