17/06/2026
En dejlig onsdag for 6.C 🙌
I dag var Radio Victoria et helt særligt sted med de lækre Onsdagssnegle fra Guldbageren… Claras mor - Mette - havde nemlig skrevet sådan her:
“6.C fra Sønderrisskolen cykler på mini-studenterrunde til 9 klassekammerater, der drager ud på nye eventyr fra næste skoleår 📘
Der skal deles minder, snacks og siges på gensyn (og måske lige “vi ses nok stadig på Snapchat” ♥️).
Der er høj risiko for tomme maver, trætte cykelben og følelsesmæssig nedtur i modvind.
25 onsdagssnegle kan redde både humør og energiniveau 🐌🚲”
02/06/2026
Elevrådet har i dag haft travlt. Mellemtrinnets rundboldturnering blev afsluttet med en nervepirrende kamp mellem 6.b og 6.ac. Derfor var der også indsat ekstra mange elevrødder på dagens dommerposter. Der var fyldt med publikum og heppekor fra 4.-5. klasserne. En skøn stemning der ledte 6.B til sejr. Vandrepokalen kan de nu nyde et helt år!
Over middag mødtes hele skolens elevråd til et afsluttende “møde”, hvor der blev hygget og takket for deres indsats gennem året.
28/05/2026
Vi har cykeluge i førskolen. I dag har samtlige 85 børn testet deres skills på cykelstien og med små opgaver og forhindringer undervejs 🚴🏼♀️🚴🏻♂️
27/05/2026
6B har i dag været ude og sejle med Havneskolen, en stor oplevelse selvom der var en del vind ⛵️🛶
26/05/2026
Royal Run 2026 i SFO’en!
Vi har i de sidste uger lavet pynt og varmet op til årets store løb 🏃🏼♀️🏃♂️
Alle børn kom i mål, modtog fine diplomer og sluttede af med en velfortjent kold is ☀️
22/05/2026
Fernisering i førskolen! 🧑🏼🎨👨🏻🎨
I denne uge har førskolen arbejdet i værksteder med alt fra ler til genbrugskunst og meget mere 🎨 I dag er det vist frem for forældre og familie 🌻
22/05/2026
Elevrådets rundboldturnering for mellemtrinnet er i fuld gang. Der bliver spillet kampe i 10-pausen og stemningen er super god ude på banerne 😊 I næste uge venter de sidste kampe samt semifinale, bronzekamp og finalen, det bliver spændende, hvem der i år løber med sejren 🤞💪
21/05/2026
Korholdet afholdt igår deres forårskoncert på Stjernetorvet for forældre, bedsteforældre og søskende🌟 Koret gjorde det super flot 🎼
20/05/2026
Virksomhedsbesøg
I dag har 6.C været på besøg hos NorSea på havnen og på politistationen. Begge steder har vi hørt om det der arbejdes med og ikke mindst om uddannelses- og jobmuligheder.
Eleverne havde hjemmefra forberedt sig på besøgene begge steder ved at læse om det og lave spørgsmål. Ud over en lang cykeltur frem og tilbage var der også tid til et frikvarter på egen hånd i byen. En god dag med anderledes læring og nogle virkelig gode elever der var både lyttende og nysgerrige.
Vi takker Malene fra Norsea og Jeppe lokalbetjent.