10/05/2026
NYE MEDIEGRAFIKER SVENDE
Den 7. og 8. maj 2026 herskede der både kaos og orden hos de 13 elever som afsluttede deres 3 ugers Svendeprøve forløb. Forløbet som sluttede af med en mundtlig Svendeprøve foran to censorer og eksaminatorer resulterede i mange nerver og høj intense øjeblikke da eleverne på bagkant af deres kampagne forløb skulle præsentere deres opgaver.
Eksaminationen går ud på at eleverne skal præsentere både deres Portfolio, som de har med fra virksomheden, samt to svendestykker som er udarbejdet i løbet af denne sidste skoleperiode.
Så der skal præsenteres to produkter som til slt munder ud i en samlet karakter fra både censorer og eksaminator.
Kampagnen
Giv plasma – styrk forsyningen (arbejdstitel)
Baggrund
Blodplasma bruges til fremstilling af livsvigtig medicin, bl.a. til patienter med nedsat
immunforsvar og autoimmune sygdomme. Danmark arbejder på at øge forsyningssikkerheden
og mindske afhængigheden af import ved at øge den nationale
plasmatapning.
På trods af en positiv udvikling mangler Danmark fortsat omkring 20.000 plasmadonorer
for at komme tættere på målet om øget selvforsyning. Bloddonorerne
Danmark har derfor brug for en kampagne, der kan få flere til at melde sig som plasmadonorer
– og især få flere unge voksne til at blive donorer tidligt, så de kan være
med i mange år frem.
Kampagnen skal oplyse, afmystificere og motivere: Hvad er plasma? Hvad bruges
det til? Hvem kan blive donor? Og hvordan kommer man nemt i gang?
Da eksamen var overstået havde alle 13 elever bestået og for nogle betød det at forløsningen kom til udtryk i både glæde og tårer, og med 4 års uddannelse som mediegrafiker kan de nu med rette kalde sig Svende.
Karakterer
Ved den endelige opgørelse fordelte de uddelte karakterer sig sådan:
4 personer opnåede karakteren 7
5 personer opnåede karakteren 10
3 personer opnåede karakteren 12
1 person opnåede karakteren 12 med velfortjent bronze medalje
De nye Svende ønskes alle et stort TILLYKKE med den flotte eksamen og ønskes hermed al mulig held og lykke i deres nye liv med en ny velfortjent titel til visitkortet
07/04/2026
Vi skal snart heppe på Emilie 👏👏👏
https://www.facebook.com/share/1TH6kjuExq/
02/12/2025
Se med fra imorgen, den 3. december
Ny DR-serie sætter fokus på Skillslandsholdet
DR's nye serie "Hænder af Guld" følger Skillslandsholdet 2025 før, under og efter EuroSkills Herning 2025.
28/11/2025
JULEKLIP I GF2
Så bliver der juleklippet og med stearinlys tændte, og hyggelig julemusik.
Senere er der æbleskiver
21/11/2025
EMILIE NORMA
Deltager ved DM i Skills 2026 og skal her dyste om at opnå titlen som
DANMARKS BEDSTE MEDIEGRAFIKER.
Hun skal dyste om den eftertragtede titel mod 6 elever fra de øvrige skoler i Kongeriget.
Giv hende et tillykke med på vejen hvis i møder hende, og så ser vi frem mod DM i Skills i Hjørring.
Alt sammen sker i Park Vendia i dagene fra den 22. - 25. april 2026
07/11/2025
NY-UDDANNEDE SVENDE
Så fik vi sent et nyt hold Svendeprøve elever ud i den store verden med en ny-erhvervet titel som MEDIEGRAFIKER.
Tillykke til hele holdet og et massivt tillykke med den flotte præstation i har leveret de sidste 3 uger.
Fra Timmy og jeg, samt resten af lærerteamet ønskes i alle god vind derude og håber i tager lidt af jeres læring med jer videre.
🎉🎉🎉🎉
/Carsten og Timmy
05/09/2025
Så sættes kursen snart mod EuroSkills 2025 i Herning.
EM i Skills sammen med Frida (vores mediegrafiker elev fra Herningsholm) samt landstræner Maria (Herningsholm).
Det bliver nogle gode men også hårde dage som Dommer overfor 18 elever fra hele Europa
🇩🇰 Danmarks vigtigste Landshold
19/08/2025
Promovering for EuroSkills 2025 (EM i håndværk) som afholdes i Herning fra den 9. - 13. september.
Fra 25. august kommer der flere tiltag ude i København og andre byer, så hold øje med EuroSkills 2025 der hvor du færdes.
EuroSkills Herning 2025
Oplev Danmarks dygtigste fagatleter, når de kæmper om medaljer i 38 fag den 10-12 september EuroSkills Herning 2025.
27/06/2025
NY UDKLÆKKEDE GF2 ELEVER
Så fik vi sendt endnu et hold Grundforløb 2 elever ud i den store og virkelige verden udenfor NEXT.
Disse elever har nu overstået deres GF2 og været til en eksamen med et forløb på lidt over en uge, hvor de skulle producere forskellige produkter til en opgave om Musikkens Hus.
Det er derfor både med lidt vemod og især glæde at vi kan sende eleverne ud i deres respektive virksomheder eller i Skoleoplæringen hvor de efterfølgende skal udfordres.
Vi ser frem til at se dem tilbage på Hovedforløb 1, når det bliver den tid.
Tillykke til alle og i ønskes alle sammen held og lykke ude i den virkelige verden.