03/06/2026
Gør et godt arbejdsklima endnu bedre. Gør som Klima-, Miljø- og Teknikforvaltningen i København🎉🏆
I fredags skulle der arbejdsglæde og psykologisk tryghed på dagens program for Fie og hendes 40 kolleger.
Vi satte et 2 timers event sammen med et mix af faglige oplæg, 2 x teamwork, 12 minutters boksetræning 🥊 med fokus på feedbackkultur samt at kende og respektere kollegernes grænser - at skabe et bæredygtigt arbejdsliv med balance og mental sundhed og vi afsluttede med det legendariske arbejdsglæde race 🏇🏼 - et underholdende læringselement som giver viden, fællesskab og højt humør 🥳
Det er afgørende at stå stærkt i arbejdsfællesskabet men det fordres bedre i en kultur, hvor vi kender hinanden, som kolleger - som mennesker - så vi opbygger tolerance men også så vi kan tage de svære samtaler, når det kræves🙏
Formiddagen talte sit tydelige sprog og jeg må sige arbejdsglæde, fællesskab og tryghed stod tydeligt frem i høj sol på Islands Brygge☀️
Og feedbacken - levede dagen op til forventningerne?
Kære Henrik
Ja selv tak! Helt bestemt, det gjorde det. Det var så fedt, at folk var så engagerede😃 Det var sådan en god oplevelse at få med kollegaerne😃
Jeg har ikke hørt andet end at folk havde det sjovt og flere har sagt, som ikke havde prøvet boksning før, at de synes det var superfedt at prøve.
Tak igen!
- Fie
27/05/2026
Kære netværk. Skal fællesskabet boostes før ferien, så har vi nogle eftermiddage ledige til festlige fyraftensoplevelser klar til jer.
Jeg har fået tid til et par ekstra firmaevents i juni og ligeledes slt august - så hvis nogle her i netværket står for at arrangere noget sjovt og inspirerende for kollegerne før/efter ferien - så ræk endelig ud.
15-300 deltagere - vi leverer events direkte hos jer med Arbejdglæde-bilen, udstyr, musik og gode undervisere direkte på P-pladsen, Open Air - eller i kantinen. - eventbilen holder ude foran :)
I kan vælge frit fra alle hylder af vores firmaevents og tilpasse tiden til 45 - 60 eller 90 minutters med fokus på arbejdsglæde, psykologisk tryghed og vinderkultur.
Læs mere her. 1000 tak 🙌
Ryste-Sammen-Dag
Styrk jeres ansattes fællesskab med en sjov og vedkommende RYSTE-SAMMEN-DAG. Vi har 25 års erfaring med udvikling af motiverende oplevelser og firmaevents, der skaber handlekraft, arbejdsglæde og trivsel. Lad os gøre 2026 til noget helt særligt sammen.
20/05/2026
🌟Nyhed: Vi lancerer til efteråret et motiverende arbejdsglæde-spil!🌟
Jeg har længe haft en idé om at skabe et unikt spil til vores virksomhedsevents, der fokuserer på arbejdsglæde, psykologisk tryghed og fællesskab i virksomheder.
Efter flere års overvejelser og inspiration fra en række forespørgsler på indendørsaktiviteter hen over vinteren, har jeg nu taget beslutningen om at gøre det til virkelighed.
💡Formålet med spillet er at skabe en sjov og interaktiv måde for teams at styrke deres relationer, sammenhold, øge arbejdsglæden og fremme psykologisk tryghed.
👥 FANTA holdet er med! Mit fantastiske hold er med igen.
Jeg har samlet mit dygtige team, som tidligere har hjulpet mig med at udvikle spil, apps og materialer. Sammen skal vi skabe noget, der virkelig gør en forskel og samler alt det vi står for i en ny ramme.
📅 Mit første møde med Ida Treu og Stephanie Barbon Ravn satte retningen for kortkategorierne og begyndte at skitsere designet af spillepladen. Det er blot begyndelsen, men energien og entusiasmen er allerede høj.
Jeg glæder mig til at dele mere om udviklingen af spillet og ikke mindst til at tage det med ud til jer virksomheder der vil styrke arbejdsglæden på nye og engagerende måder 🙏
20/04/2026
Vi ved det, ja - Stress rammer hver 4. af os - og motion er et af de mest effektive midler mod stress. Men jeg tager dælme stadig hatten og solbrillerne af for alle med stillesiddende jobs, når I tager trapperne i stedet for elevatoren, cykler på job eller når I får pakket træningstasken efter job.
Det må være en sej daglig motivationsopgave - hver uge - livet igennem - at huske bevægelsen i hverdagen! 👏✋🏆
Træning og bevægelse har været et integreret element på “min arbejdsplads” gennem 25 år.
Først som sergent i kamptropperne, som lærer, som træningscoach på træningsrejser og nu med 150 aktive eventdage på skoler og aktive teambuildingevents.
Jeg har faktisk derfor aldrig selv - som “det-moderne tænke-menneske” nødvendigvis skulle motivere mig selv med træning før, på eller efter job eller tage trapperne for at holde stressen nede, kroppen stærk og energien god. Hver dag.
Det var altid med i pakken.
Men at holde sig aktiv og sund i en digital tid, som mange forsøger at gøre disse år, har min største respekt 🙂
Jeg træner dog stadig af lyst på mit 52. år alligevel og i dag er et godt bevis på, at man godt kan løbe langsomt - selvom man har fået HURTIG-brillerne på 😆🥕
8 km i snegle tempo er stadig bedre end 0 km i sofaen med 0 km/t😀
GOD træning og trappeture derude😀🥕💪🏼
Læs hele artiklen fra TV2 her:
https://nyheder.tv2.dk/2026-04-20-stress-rammer-hver-fjerde-dansker-psykolog-forklarer-hvorfor-og-hvad-du-kan-goere
14/04/2026
Hvem kender til at hverdagen er for presset?
Det her er mine børn. Cilla blev 20 i går, og jeg “overlevede” indtil nu. Der er 4 styks og vi kan herhjemme sagtens nikke genkendende til det kæmpe press og den mentale usundhed, der også kendetegner voksenlivet, beskrevet i Berlingske i dag.
Hvem har læst artiklen, hvor vores store pensionskasser melder ALARM og klart ud, at vi presser os selv og hinanden så meget, at vi bliver alvorligt syge? Alt for mange af os er mentalt overbelastede og går ned med stress.
Jeg bliver ikke blot bekymret på de samfundsøkonomiske konsekvenser, som artiklen tager udgangspunkt i, eller på de mange forældre, der ikke føler, de ikke slår til, eller de mange unge voksne, der kæmper med livet. Jeg bliver også virkelig bekymret for de 1000 vis af børn, der ser os som rollemodeller og som mødes af pressede forældre og voksne hver dag - der kæmper for hårdt.
Vi ser i skolerne den onde spiral. Stigende Skolevægring samt mange af lærerne, der melder sig syge.
Hvad stiller vi op?
Jeg er overbevist om det positive i, at vi er blevet bedre til at søge hjælp. Men vi kan sagtens blive endnu bedre til dels at navigere mere værdibaseret i eget liv - så vi prioriterer tid og energi til det, der virkelig betyder noget, og dels komme tættere på hinanden - på job og hjemme i familierne.
Ja, artiklen sætter også fokus på vores søvn - som vi jo alle ved er afgørende.
Men hvorfor ikke se på årsagerne til, at vi bliver slidt mentalt ned?
Hvad er det for et liv, der kræver 8 timers søvn for at vi kan overleve hverdagen?
I Skoleglæde.nu er vores mission siden 2012 at udvikle skolen, klæde børn og unge på til at kunne navigere i et komplekst liv. Både nu i skoletiden og i fremtiden.
I 2024 gik Aleris Danmark med Michael Gram Kirkegaard i spidsen og Skoleglæde.nu sammen om udvikling af HEJ TRIVSEL - en tidlig indsats og forebyggelse i folkeskolen. Vi vil stå sammen.
Sætte tidligt ind.
Og det bakkes op af VIVE.
Torben Tranæs, forskningsdirektør ved VIVE - Det
Nationale Forsknings- og Analysecenter for Velfærd, mener, at der er et stort potentiale i at få bremset udviklingen.
»Hvis man skal løse problemet, skal man sætte meget tidligt ind. Det afgørende for, hvor længe man bliver på arbejdsmarkedet, er også, hvordan man klarer sig i de tidlige år som ung og som voksen. Det gælder både socialt, sundhedsmæssigt, familiemæssigt og arbejdsmæssigt, « siger Torben Tranæs.
Som forældre har vi hver dag muligheder for at fastholde tempoet - sætte farten ned eller op.
Jeg mærker presset og de mange forventninger. Det kræver absurd meget planlægning, koordinering og energi af os herhjemme - at få enderne til at mødes.
At lave lektier med ungerne. Få tid til de vigtige samtaler, når den største stresser over eksamenerne i 3. G. Huske SELV at lade op, når hele weekenden bruges til en hyttetur i 2.v.
Når gode venner samtidig inviterer til 50 års fødselsdag.
Lad os huske at trække vejret. Prioritere vores tid. Snakke sammen♥️💪🏼🙏
11/04/2026
Stærke partnerskaber hvor danske virksomheder bidrager med alt fra trivsel, sundhed og viden om privatøkonomi hilses velkommen af folkeskolerne. Det har aldrig været vigtigere at stå op sammen for vores børn og unge🙏🚀
Tak til for at bringe denne artikel om vores arbejde med Ung Privatøkonomi. PwC sætter på 7. år økonomiforløb og personligt lederskab på skoleskemaet i 8. Klasse og det giver mening.
Eleverne er glade for undervisningen.
Varierende undervisning - 5 uger med anderledes matematikundervisning kan ilte hele skoledagen skaber motivation, succes og skoleglæde for både elever og lærere🏆
Det er tydeligt i den feedback og evalueringer, vi får fra lærerne og eleverne på skolerne vi samarbejder med.
Det kræver dog et ekstra engagement og overskud af lærerne sætte et samarbejde op med os - at bryde rutinerne.
Men indsatsen bliver tydeligt vekslet til glade elever, der får nye fælles oplevelser og målbare faglige samt personlige kompetencer af forløbet.
Kæmpe tak til PwC for at vi i Skoleglæde.nu .nu fortsat må bidrage til dette vigtige arbejde sammen med jer 🙏👏👏
https://magasinetskolen.dk/artikel/undervisning-og-laering/syv-klasser-i-odense-fr-undervisning-i-privatkonomi
Syv klasser i Odense får undervisning i privatøkonomi
Syv klasser fra tre odenseanske skoler skal de kommende måneder lære at budgettere, forstå renter og tage ansvar for deres egen økonomi.
26/03/2026
Jeg er sammen med mange vinderhold for tiden🤩🏆 I går var ingen undtagelse. En afdeling sygeplejersker fra Egedal Kommune arbejder med psykologisk tryghed og arbejdsglæde og jeg må sige der var masser af begge dele i deres selskab. Men lige som i sportens verden, træner selv de bedste hold for at blive endnu bedre🙏💪🏼
Stor tak til Stine Svane Nikolajsen for at måtte bidrage til jeres vigtige dag på Bautahøj Kursus & Konferencehotel som har de skønneste faciliteter både inde og ude 🌳
26/03/2026
Jeg er sammen med mange vinderhold for tiden🤩🏆 I går var ingen undtagelse. En afdeling sygeplejersker fra Egedal Kommune arbejder med psykologisk tryghed og arbejdsglæde og jeg må sige der var masser af begge dele i deres selskab 🔥🙏 Men lige som i sportens verden, træner selv de bedste hold for at blive endnu bedre🙏💪🏼
Stor tak til Stine Svane Nikolajsen for at måtte bidrage til jeres vigtige dag på Bautahøj Kursus & Konferencehotel som har de skønneste faciliteter både inde og ude 🌳
28/02/2026
Så er teambuilding sæsonen skudt i gang med Danbolig Holbæk Familien👏🙏🏆
3 måneders forberedelse kulminerede i dag med faciliteringen af Danbolig Hollbæks teambuildingdage i Malmø🇸🇪
Arbejdsglæden og fællesskabet var fra start højt! Men de ville styrke sammenhængskraften og arbejdsglæden yderligere ikke mindst for de nytilkomne. Det er stærkt!👏
En af de dage der er 3 måneders planlægning værd. Kæmpe engagement, tillid og fortsat udviklingslyst💪🏼🏆
Dagen stod på Teamudvikling med udgangspunkt i DiSC profilanalyser, psykologisk tryghed og arbejdsglæde med afsæt i menneskelige behov jf. positiv psykologi.
Målet var både at skabe stærkere relationer og forståelse på tværs. At bruge organisationens profiler endnu bedre til fordel for både kunder, resultater og medarbejdernes tryghed og arbejdsglæde.
Jeg søgte at skabe den optimale balance mellem oplæg, dialoger, øvelser inde og ude - underholdning og alvor - Jeg valgte at integrere:
🎯faglig intro til disc universet
🎯gruppeøvelser hvor deltagerne fik indsigt i kollegernes profiler og behov
🎯 teambuilding med strategisk behov hvor styrkerne kom i spil
🎈 2 timers festlig teambuilding udendørs med arbejdsglæderace. Den legendariske Team Challenge og fagligt brainstorm på Cavas lærred med dagens vigtigste pointer🏆
1000 tak til hele Danbolig Holbæk Familien for tilliden og for et fantastisk samarbejde. God arbejdslyst 🥊📈😀 danbolig
19/02/2026
Hver onsdag frem til sommerferien får jeg undervisning i pædagogisk psykologi på Københavns Professionshøjskole og de andre dage læser og praktiserer jeg pædagogisk psykologi. Denne uge er trivsel og professionel omsorg på agendaen og det er jo tydeligt at omsorgen for os selv og hinanden både i skoleverdenen og i virksomhederne kan være udfordret af tempo, krav og acceleration.
Det blev tydeligt at vi i høj fart mister blikket for hinanden. Vi mister måske også opmærksomheden for vores egne behov.
Jeg tror på, at vi både på skolerne, i familien og i virksomheder har brug for at blive mindet om at se hinanden lidt mere. Kende hinanden lidt bedre. Tage tid til snakken. Passe på hinanden. Ikke fordi vi er skrøbelige. Men fordi vores liv bliver bedre af det.
Aldrig har pædagogisk psykolog været så spændende og relevant. Ikke mindst i forhold til vores egen udvikling for os der arbejder med mennesker.
Det sagde de måske også for 100 år siden hvor den pædagogisk psykologi opstod, men med den diversitet vi ser i dag specielt i skolen - det højere tempo og ikke mindst de store krav vi sætter til os selv og hinanden og de mange kompetencer vi har brug for i de stærke teams i virksomhederne - så er selvindsigt og sociale kompetencer afgørende for både arbejdsglæde og bundlinje.
Om en uge skifter jeg skoleindsatserne ud med teamudvikling og drøner til Sverige med Ida og laver en workshop og teambuildingdag for en masse mennesker, der ikke ved de skal møde mig endnu😀🫣🥊 - og jeg forbereder denne uge teambuilding aktiviteterne med udgangspunkt i virksomhedens DiSC profilanalyser.
Med på turen er Ida Treu som er fast med ombord igen i år. Vi ønsker alle en god arbejdslyst med måske lidt ekstra omsorg for kolleger og sig selv🙏🇸🇪🇩🇰🥊