27/01/2020
Fra vores praktikant i fredags:
Øv, sidste dag hos Adil Advokater.
Det har været så spændende, at jeg næsten ikke har lyst til at tage i skole igen.
Jeg har været i byretten og ankestyrelsen og overværet flere spændende sager. Jeg har også læst flere interessante cases og også set, hvad en advokat laver til hverdag. Og det var slet ikke, som jeg troede. Det var meget bedre!
Før praktikugen hos Adil Advokater var jeg ikke sikker på, hvad en advokat lavede. Jeg tænkte ”Okay, folk har problemer, de kommer til advokaten, og så løser advokaten sagen.” Men en advokat gør meget mere end det. En advokat hjælper mennesker og gør alt, hvad advokaten kan for at få dem til at føle sig trygge. Advokater taler med folk på en respektfuld og forståelig måde og spørger om problemet på en måde, så folk føler, at de godt kan snakke med dem.
Selvfølgelig vidste jeg, hvordan livet er hårdt for mange mennesker, men efter den seneste uge, har jeg virkelig tænkt på, hvordan nogle folk har det. Det giver mig bare lyst til at hjælpe folk, fordi mange folk, selv i Danmark, har det hårdt.
Jeg har altid haft lyst til at hjælpe mennesker, men jeg vidste ikke, at en advokat kan hjælpe og hjælper så meget. Det har vist mig en ny måde at se på livet.
Adil Advokater har vist mig, hvordan man skal tale med folk, så de forstår en og stoler på en, og praktikperioden har vist mig, hvor godt jeg har det og ændret mig som menneske. Livet er ikke altid et sukkersødt eventyr, men man skal altid være glad for det man har.
Tak Adil Advokater. Håber vi ses i fremtiden.
Hilsen
Mahnoor Urfan Ahmed, 8.klasse (Hay Skolen)
12/04/2019
Fra vores erhvervspraktikant:
I dag er den sidste dag for mig hos Adil Advokater. Jeg har været her som praktikant og fået meget ud af det.
Jeg har været med i retten, Flygtningenævnet, deltaget i en afhøring, læst afgørelser i spændende sager, været i et fængsel (jeg skulle dog sidde ude i venteværelset, desværre😬) og meget mere. Alle disse oplevelser har givet mig et indblik i, hvordan det er at være advokat.
Jeg har fulgt firmaets advokat og set ham i aktion. Den måde han behandler folk på, har jeg lært meget af. Og særligt dem, som er kommet i knibe på den ene eller den anden måde.
Jeg har også lært at arbejdsomhed, respekt og grundighed er vigtigt (Min Mamma taler heller ikke om andet 🙄). Nu er jeg inspireret i forhold til, hvilken uddannelse jeg har tænkt at tage mig, men også i forhold til, hvordan jeg bør hjælpe folk og sprede positivitet.
Jeg har indset, at jeg også vil være en, der hjælper andre mennesker. Men så er der jo også mange måder at hjælpe ens medmennesker på. Det her er en måde, ved at være advokat.
Tusind tak til Adil Advokater for at give mig muligheden for at være praktikant hos jer. Det har været et spændende og lærerigt forløb. Både om livet som advokat, men også livet som et hjælpsomt menneske.
Imaan Fatima, 8. klasse (Hay Skolen)
01/04/2019
Jeg tillader mig at dele mit opslag på LinkedIn også på Facebook:
Jeg er helt overvældet over, at så mange reagerede på mit opslag om møderet for Højesteret.
Lidt utraditionelt vil jeg kommentere på det i et nyt opslag.
TUSINDE TAK!
Jeg delte min overvældelse med mine forældre, som begyndte at græde af stolthed, og ønskede at de også kunne takke jer. Jeg viderebringer derfor for det første deres TAK! Jeg vil også gerne bruge anledningen til at bede en bøn for mine forældre, som jeg er meget stolt af.
De er begge analfabeter og har 6 børn.
Min far arbejdede meget for at forsørge os, mens min mor opdragede os. De var ikke i stand til at hjælpe os med lektier, men har altid støttet og pacet os, så vi gjorde vores bedste i alle sammenhænge.
Det, at de ikke var boglige, gjorde, at de tit sagde, at de for alt i verden ikke ønskede, at deres børn blev som dem. Men de overså, at de med deres karakter og kærlighed banede vejen for vores succes, da vi alle som minimum har fået en studentereksamen og i dag arbejder med jura, økonomi og medicin. Og endnu vigtigere at alle er blevet hele mennesker.
Det, som de har formået, er så beundringsværdigt, og jeg beder for, at jeg kan blive som dem og give de samme værdier videre til næste generation.
Må de få et langt, lykkeligt og sundt liv IA.
Husk dem i jeres bønner og positive tanker ❤️
PFT 🙏
24/03/2019
Så har jeg fået møderet for Højesteret og kan udskifte “L” med “H”.
Med venlig hilsen
M. Arbab Perveez
Advokat (H)
23/07/2018
Er du kommet i en situation, hvor du har brug for råd og vejledning i forbindelse med at kommunen vil foretage en børnefaglig undersøgelse af dit barn, træffe foranstaltninger efter serviceloven (f.eks. frivillig anbringelse eller tvangsanbringelse), ændre anbringelsessted for dit barn, ændre eller begrænse dit samvær med dit barn eller lignende?
Så kan du få GRATIS råd og vejledning hos Adil Advokatvagt. Du kan få en juridisk vurdering af dit problem, og hvordan du bedst muligt kommer videre. Henvendelsen sker ved fysisk fremmøde i tidsrummet tirsdag kl 16.00-19.00 og er helt anonymt.
I Adil Advokatvagt arbejder vi gratis og frivilligt, og du kan derfor kun forvente at modtage en kort vurdering. Der bliver ikke skrevet noget ned eller lavet en egentlig sagsbehandling. Hvis dit barn er tvangsfjernet, har du eller barnet (over 12 år) ret til gratis advokathjælp.
27/03/2018
Kære alle
Adil Advokatvagt er ferielukket i dag - tirsdag den 27. marts 2018.
26/03/2018
Er du kommet i en situation, hvor du har brug for råd og vejledning i forbindelse med asyl, familiesammenføring, opholdstilladelse, visum, statsborgerskab, udvisning eller lignende?
Så kan du få GRATIS råd og vejledning hos Adil Advokatvagt. Du kan få en juridisk vurdering af dit problem, og hvordan du bedst muligt kommer videre. Henvendelsen sker ved fysisk fremmøde i tidsrummet tirsdag kl 16.00-19.00 og er helt anonymt.
I Adil Advokatvagt arbejder vi gratis og frivilligt, og du kan derfor kun forvente at modtage en kort vurdering. Der bliver ikke skrevet noget ned eller lavet en egentlig sagsbehandling.
04/03/2018
Er du kommet i en situation, hvor du har brug for råd og vejledning i forbindelse med, at du har været anholdt, skal til afhøring hos politiet, er blevet sigtet i en straffesag, blevet indkaldt til et retsmøde eller lignende?
Så kan du få GRATIS råd og vejledning hos Adil Advokatvagt. Du kan få en juridisk vurdering af dit problem, og hvordan du bedst muligt kommer videre. Henvendelsen sker ved fysisk fremmøde i tidsrummet tirsdag kl 16.00-19.00 og er helt anonymt.
I Adil Advokatvagt arbejder vi gratis og frivilligt, og du kan derfor kun forvente at modtage en kort vurdering. Der bliver ikke skrevet noget ned eller lavet en egentlig sagsbehandling.
Læs mere på http://www.adiladvokatvagt.dk
19/02/2018
Er du kommet i en situation, hvor du har brug for råd og vejledning i forbindelse med skilsmisse, forældremyndighed, samvær eller lignende?
Så kan du få GRATIS råd og vejledning hos Adil Advokatvagt. Du kan få en juridisk vurdering af dit problem, og hvordan du bedst muligt kommer videre. Henvendelsen sker ved fysisk fremmøde i tidsrummet tirsdag kl 16.00-19.00 og er helt anonymt.
I Adil Advokatvagt arbejder vi gratis og frivilligt, og du kan derfor kun forvente at modtage en kort vurdering. Der bliver ikke skrevet noget ned eller lavet en egentlig sagsbehandling.
Læs mere på http://www.adiladvokatvagt.dk/
24/01/2018
Er du kommet i en situation, hvor du har brug for råd og vejledning i forbindelse med personskade, tingskade, patientskade, arbejdsskade, voldsoffererstatning, forsørgertabserstatning, forsikringssag eller lignende?
Så kan du få GRATIS råd og vejledning hos Adil Advokatvagt. Du kan få en juridisk vurdering af dit problem, og hvordan du bedst muligt kommer videre. Henvendelsen sker ved fysisk fremmøde i tidsrummet tirsdage kl 16.00-19.00 og er helt anonymt.
I Adil Advokatvagt arbejder vi gratis og frivilligt, og du kan derfor kun forvente at modtage en kort vurdering. Der bliver ikke skrevet noget ned eller lavet en egentlig sagsbehandling.
Se mere på vores hjemmeside: http://www.adiladvokatvagt.dk