19/12/2025
𝗦𝗮̊ 𝗲𝗿 𝗱𝗲𝘁 𝗻𝘂𝗺𝗺𝗲𝗿 𝟮𝟰 - 𝗷𝘂𝗹𝗲𝗮𝗳𝘁𝗲𝗻🎯🎄🎅
Arrrrhhh, det er ikke helt juleaften endnu. Men vi er tæt på.
I dag er der juleafslutning på skolen, så vi sender hinanden godt på juleferie.
Vi har hygget os med at synge 'Rudolf med den røde tud', spillet julebingobanko og spist lækker julefrokost sammen.
Rigtig glædelig jul fra alle os til alle jer ❤️
15/12/2025
Vores hele eget kor, Søstjernekoret, har gået Luciaoptog sammen med et par bamser, en hund og en julenisse. 🧸👑🐕🎅
Det var en smuk og meget stemningsfuld tur gennem hele huset, som sluttede af med en fin julekoncert i gården med moderne klassikere som Tidsrejsen, All I want for Christmas og Last Christmas.🎄🎤🥁
Bagefter blev der guffet pebernødder og lækre Luciaboller sammen med elevernes forældre og familier, der også var inviteret. 🫶
03/12/2025
𝐃𝐚̊𝐝𝐲𝐫 𝐨𝐠 𝐑𝐚̊𝐝𝐲𝐫 𝐨𝐠 𝐭𝐮𝐬𝐢𝐧𝐝𝐞 𝐒𝐦𝐚̊𝐝𝐲𝐫, 𝐄𝐥𝐬𝐝𝐲𝐫 𝐨𝐠 𝐏𝐞𝐥𝐬𝐝𝐲𝐫
𝐨𝐠 𝐬𝐚̊ 𝐞𝐫 𝐝𝐞𝐫 ... 𝐣𝐮𝐥𝐞𝐝𝐲𝐫??!! 🫎🎄️❤️
December er godt i gang, og der er fuld blus på julehyggen på skolen.
I dag var der traditionen tro juleklip-og-klister, for dem der havde lyst. ✂️🖍️
Med ild i tv-pejsen og julegodter på bordet hyggede både personale og elever sig med produktion af kreativ julepynt. Nogen flettede julehjerter og lavede perleplader med snemænd, mens andre gik nye veje og lavede juleøreringe af krympeplast eller... juledyr (!).
Juledyr har en helt særlig plads i vores julehjerter på skolen. En af vores dejlige kolleger laver hvert år fantasifulde juledekorationer med fx drager, badeænder og dinosaur, der bliver piftet op med julekugler, glitter og farverige ponpon'er.
Efter dagens julestue har eleverne sørget for, at de skøre juledyr har fået en masse nye 2- og 4-benede venner på skolen. We love it 🐘🎅🎀❤️😆
10/10/2025
𝐌𝐨𝐭𝐢𝐨𝐧𝐬𝐝𝐚𝐠 𝐩𝐚̊ 𝐡𝐞𝐥𝐞 𝐬𝐤𝐨𝐥𝐞𝐧 👏🏃✅
Sidste dag før efterårsferien er skolernes motionsdag, og det gælder selvfølgelig også på Søstjerneskolen.
I år bestod motionsløbet af 9 poster, som var fordelt ud over hele skolen fra kælder til kvist, og der var lidt for enhver smag.
Lige fra gåder og quiz med faglige spørgsmål, til waterpong, dåsekast, og måljagt i basket og fodbold. Nårh jo og så selvfølgelig den moderne klassiker: Pløk en pokemon med en nerfgun. 🎯😆
Der var dejlig mange elever, der havde lyst til at være med i år, og de fik naturligvis alle sammen overrakt en velfortjent medalje efter løbet. 🥇
God efterårsferie 🍁
01/10/2025
𝐓𝐚𝐤 𝐟𝐨𝐫 𝐞𝐧 𝐟𝐚𝐛𝐞𝐥𝐚𝐠𝐭𝐢𝐠 𝐥𝐞𝐣𝐫𝐭𝐮𝐫 🥾⭐👌
Vi har lige været på lejrtur til Møns Klint, og det var verdensklasse!
Vejret var bragende godt, vi fik masser af fede naturoplevelser, og turen kickstartede nye fællesskaber. 🌞🐚🤛
Madpakker i solen, fossilsafari på stranden, brætspil i sofaen, fodboldkamp på græsset og stjerneskud set fra en trampolin i Møns mørke er blot nogle af højdepunkterne fra turen.
Som altid var der plads til, at hver enkelt elev kunne deltage på sine præmisser. Men fælles for dem alle er, at de nu kan sige højt, de har været på tur med 'de andre'. Det er mindst lige så stort som Møns Klint. 🏔❤️
10/09/2025
𝐅𝐚𝐜𝐞 𝐨𝐧 / 𝐅𝐚𝐜𝐞 𝐨𝐟𝐟 🖼️🎨📹
De store elever har lavet portrætter af sig selv og hinanden i Krea, som de præsenteret på en ny måde.
De har nemlig lavet en lille video. Først holder de portrættet op foran ansigtet, og derefter viser de deres ansigter IRL. Superfed idé og god måde at interagere med sin egen produktion på💯
Det var faktisk en af eleverne, der fik idéen til projektet på de sociale medier. Det er vigtigt, at eleverne har lyst til de projekter, vi laver, og mærker de kan få indflydelse på aktiviteterne. Så bare kom med alle jeres gode idéer - vi er på ❤️
03/09/2025
𝐃𝐮𝐬 𝐦𝐞𝐝 𝐝𝐲𝐫𝐞𝐧𝐞 𝐨𝐠 𝐦𝐞𝐝 𝐡𝐢𝐧𝐚𝐧𝐝𝐞𝐧 🦋
Vi har lige været på to lærerige og hyggelige fællesture, hvor vi sammen har udforsket vanddyr og landdyr. 👀
Vanddyrene blev studeret på en tur til Bøllemosen. Her fangede vi smådyr med fiskenet og artsbestemte dem efterfølgende - der røg blandt andet en salamander i nettet 🌿🦎
Landdyrene blev både klappet og aet på en bondegårdstur, hvor vi var så heldige at komme helt tæt på bl.a. heste, kattekillinger og høns.🌾🚜
Dyr er dejlige – fællesskaber er fantastiske 🪢🫶
22/08/2025
𝐆𝐫ø𝐧𝐭 𝐠ø𝐫 𝐠𝐥𝐚𝐝 🥦🥒🥕
Vi har i denne uge givet den gas med grøntsagerne til frokost. Det er nemlig Den Nationale Grøntuge, og det bakker vi naturligvis op om.
Køkkenet har disket op med alle mulige lækkerier som gulerodssuppe, courgettefrikadeller, spinatlasagne og diverse salater. Det er blevet spist rub og stub, så det var både sundt OG bæredygtigt 💪🌍
Selv torsdagskagen var en citronkage - og den er jo fyldt med masser af vitaminer, ik'? 😆🍋
13/08/2025
Sol + Sommer + 28 grader = Frokosthygge i gården 🌞😎🍔
En god skolestart handler også om god mad.
Vores dejlige kolleger i køkkenet har i dag forkælet hele skolen med hjemmelavede sliders med pulled pork og grønt. Mums!🤌
Som altid var buffeten autismevenlig, så maden var adskilt, og eleverne kunne selv bygge deres egen burger eller tallerken alt efter efter smag og behag.
11/08/2025
𝐒𝐚̊ 𝐞𝐫 𝐯𝐢 𝐤𝐥𝐚𝐫 𝐭𝐢𝐥 𝐞𝐭 𝐧𝐲𝐭 𝐬𝐤𝐨𝐥𝐞𝐚̊𝐫 😀👏
I dag er første rigtige skoledag efter sommerferien, jubiiiii 🎉🎉🎉
Ferien har været dejlig lang, men nu kan vi heller ikke vente længere. Skolen summer allerede af liv på alle etager, og det er så skønt.
Som altid starter vi skoleåret med en blød indflyvning, så vi lige finder rytmen igen sammen med vores elever. I sidste uge var vi fx på udflugt til Naturcenter Amager hvor vi hyggede os med snobrød over bål og dyrebingo, og der var også gamerdag og krea på skolen.
Vi glæder os til et nyt og lærerigt skoleår - og en masse gode oplevelser sammen med alle vores dejlige elever, forældre og kolleger 🎒⭐🫶