04/03/2020
I dag kl. 17 🤗
ILIK er en mentorordning under Det Grønlandske Hus i København. Tag derfor kontakt så tidligt som muligt – også gerne inden du er flyttet til Danmark.
Vi tilbyder mentorer til grønlændere i Danmark, der kan yde støtte til at skabe et socialt netværk, såvel som de tilbyde praktisk hjælp. ILIK er en mentorordning, hvis formål er at hjælpe nytilkomne grønlændere i Danmark i overgangen fra den grønlandske kultur til den danske kultur. ILIK ønsker at medvirke til at skabe et godt udgangspunkt for grønlændere i Danmark, og tilbyder mentorer til grønlæ
04/03/2020
I dag kl. 17 🤗
27/05/2019
Så kan vi endelig vise det flotte værk som graffitikunstneren Cheeky har lavet til ILIK🤩Det hænger nu i indgangen til Cafe ILIK, til at tage godt imod de unge der kommer og besøger cafeen❤️🇬🇱
23/05/2019
Grafitti kunstneren Cheeky har den sidste tid arbejdet på et værk, til vores tilbud for unge grønlændere Cafe ILIK. Værket er nu næsten klar, og vi glæder os til at kunne vise det frem i næste uge🤩
10/02/2019
Så er det i morgen, at vi for første gang slår dørene op til Café ILIK på Emblasgade 175 (hos KBH+). Det sker mellem kl. 16 og 21. Cafeen er et tilbud til unge grønlændere mellem 18 og 30 år.
Vi glæder os til at se jer!
25/01/2019
Læs Sermitsiaq.AG's dækning om den kommende Café ILIK.
København: Nyt mødested for unge grønlændere Café Ilik åbner døren til et rusmiddelfrit miljø, hvor unge grønlænder kan hygge sig og få en håndsrækning. Frivillige og socialfagligt personale vil her tilbyde de unge et trygt alternativ til gaden.
24/01/2019
NY CAFÉ FOR UNGE GRØNLÆNDERE
Den 11. februar slår vi dørene op for en ny café målrettet unge udsatte grønlændere ml. 18 og 30. Cafeen kommer til at hedde Café ILIK og bliver en del af vores allerede eksisterende mentorprojekt, ILIK.
Cafeen vil fremover holde åbent hver mandag og onsdag kl. 16-21, og her kan man blandt andet få et måltid gratis aftensmad, hygge sig og spille spil, gå på nettet og oplade sin mobil eller få rådgivning. Café ILIK ligger hos KBH+ i Emblasgade 175 på Østerbro.
Cafeen drives af husets nyansatte opsøgende medarbejder Ivalu Lund i samarbejde med projektets frivillige, og er et led i Det Grønlandske Hus’ øgede fokus på unge udsatte grønlændere i København.
26/09/2018
For tiden optager vi på en lille film om ILIK. Idag er det de frivillige, der bliver filmet🎬🎥 Hold øje; den kommer snart!😊
25/01/2018
Projektleder Mille, har været til møde med bestyrelsesformand og forsker hos EMCC, der har udvalgt ILIK som deres første samarbejdspartner i Danmark til at modtage pro bono Solidarity Coaching af EMCC. Formålet er, at tilbyde ILIK’s mange gode frivillige, endnu flere redskaber til at hjælpe andre.