COOK CAMP FOR BØRN I SOMMERFERIEN
Mange af os planlægger endnu en sommer i Danmark, og i Meyers Madhus ser vi frem til en sommerferie med en masse madglade dage.
Traditionen tro inviterer til Cook Camp - en uge for børn i køkkenet med kokke, nye venner og fingrene i råvarerne hver dag.
Meyers Madhus
Meyers Madhus er rammen om et unikt gastronomisk miljø, hvor madentusiaster - amatører som professionelle - kan mødes i en afslappet og hyggelig atmosfære.
Vi tilbyder kogekurser, gastronomiske oplevelser, teambuilding, inspiration, samvær og uddannelse til både børn og voksne.
11/03/2021
Traditionen tro inviterer vi ungerne til Cook Camp i sommerferien :)
Du kan nu booke din plads.
23/12/2020
I denne tid, hvor aflysninger og udsættelser desværre har været en del af hverdagen i vores madhus er det dejligt at se, at folk, som vi ikke kunne byde velkommen, tager sagen i egen hånd og åbner konfektværkstedet for to generationer derhjemme i stedet for.
Her er det familien Andersen, der oprindeligt skulle have deltaget i vores 'To-generationers julekursus'.
Vi kan slet ikke vente, til vi igen kan fylde køkkenerne på Nørrebrogade med madglæde, fællesskab og lærerige stunder for store og små :)
22/12/2020
HVIS 2020 VAR ET MÅLTID…
..ville det bestå af en skvulpende suppe med brankede grøntsager og klægt og kompakt underhævet hvedebrød. Der har mildt sagt ikke været meget at råbe hurra for i det forgange år. Og så alligevel – for vi har trods alt haft besøg af rigtig mange skønne mennesker – både store og små – i vores køkkener på Nørrebro.
Vi har indgået et nyt fireårigt samarbejde med Københavns Kommune om at styrke de offentlige måltider, vi har udgivet en ny kogebog ’Grønne Proteiner’, vi har haft børn fra de københavnske skoler i køkkenet tæt på alle hverdage, vi har fået vores egen lille food truck, vi har startet adskillige nye projekter op, afholdt online teambuilding, fået ny direktør og meget, meget mere.
Og nu ser vi fremad! Mavefornemmelserne er gode - 2021 bliver et ualmindeligt godt år - og vi glæder os til at snøre forklædet og tage jer med endnu dybere ind i madens fabelagtige univers.
Rigtig glædelig jul og godt nytår!
De allerbedste hilsner fra os alle i Meyers Madhus.
27/08/2020
Vi er umanerlig glade for at være en del af den her indsats sammen med Red Barnet, og vi glæder os meget til at tage de unge med ind i det kulinariske univers.
Vi er glade for at kunne fortælle, at vi sammen med Meyers Madhus har startet initiativet Måltid, fritid, fremtid.
Projektet skal med mad som middel motivere unge mellem 15 og 17 år, der står i en udsat position, til at få et fritidsjob. Gennem et træningsforløb i køkkenet og jobtræning i en virksomhed, bliver de unge styrket i at indgå i et arbejdsfællesskab, som kan bane vejen for et fritidsjob i mad- og servicebranchen. Gennem hele forløbet har de unge en frivillig mentor fra Red Barnet tilknyttet, der skal sikre motivation, opfølgning og støtte. Projektet samarbejder med Aarhus Kommune, Odense Kommune og Red Barnets lokalforeninger, og er støttet af Den A.P. Møllerske Støttefond.
Du kan læse mere om projektet her:
https://redbarnet.dk/vores-arbejde/maaltid-fritid-fremtid/
10/07/2020
Kære venner,
Det er med bedrøvede hjerter, at vi i dag har sagt farvel til vores kære ven og kollega, Thomas Langhoff Koch, 55 år.
Thomas er den af os alle, der har været i Meyers Madhus i længst tid. Han har så godt som oplevet alle husets konjukturer og udvikling, og i de forgangne år beriget både os og vores gæster med sin faglige indsigt og sit enormt vellidte væsen. Thomas har sat sit markante præg på alt fra bagebøger, undervisning, utallige svar og gode råd gennem vores mangeårige husmoderservice, til alt det der opstod midt i mellem. I alle årene, ja faktisk i mere end 22 år, holdt Thomas sideløbende diverse kræftformer ud i strakt arm, trodsede lægernes prognoser og udviste ufortrødent og altid, et helt særligt overskud i livet. Thomas stod, med sin grundighed, vedholdenhed og styrke, og ikke mindst sin finurlige, humoristiske sans, som et forbillede for os alle.
TK - for pokker, hvor kommer vi til at savne dig! Du har givet os så meget - at hjertet tak. Hvil i fred.
Kærlig hilsen,
os allesammen i Meyers Madhus
28/05/2020
TINGBJERG SPISER SAMMEN - HVER FOR SIG
Vi hepper på nye idéer, som spirer i en corona-tid! I går var de unge fra Højskole uden Mure med til at uddele måltidskasser med ingredienser til en treretters menu med friske asparges, stegt kylling og braiserede rabarber, som familier i Tingbjerg tilberedte og spiste hjemme hos sig selv. Kokkeelever fra Hotel- og Restaurantskolen, de unge fra Højskole uden mure, Restaurant Virketrang og andre gode kræfter i Tingbjerg har sammen udviklet opskrifter og videovejledninger til menuen. Her viser de unge fra Højskole uden mure for eksempel, hvordan forretten med stegte grønne asparges og vinaigrette med æg og kapers skal kreeres 💪
Højskole uden mure er et tilbud til unge, som er faldet ud af uddannelsessystemet. Målet er at styrke de unges livsmestring. Meyers Madhus, Hotel- og Restaurantskolen, A2B og Absalon står bag projektet med støtte fra Bikubenfonden
Højskole uden Mure - forret 10 grønne asparges 1 æg 1 ½ dl neutral olie 1 æggeblomme 2 spsk. lys eddike ½ teske sennep 4 spsk. hakkede krydderurter ½ fed revet hvidløg 1 teske chiliflag...
20/04/2020
Husk at du hver uge kan følge med, når Claus Meyer og kollegerne fra vores Madhus sender live hjemme fra de private køkkener. 👇😊
FIK DU SET UGENS LIVESTREAMS? 🎥
Så gik der endnu en uge, hvor vi igen kom med i køkkenerne hos Claus Meyer og en håndfuld af de andre kolleger fra Meyers Madhus.
I mandags foldede stjernekok Karlos Ponte sig ud hjemme i Claus' have og lavede ceviche på ægte sydamerikansk manér, tirsdag svarede Jonas på alle de spørgsmål, der måtte være om surdej under en hjemlig Q&A, og onsdag fik Claus igen besøg i haven, denne gang af Malte Ebert, der havde taget friskfanget hornfisk med. Torsdag tog pizzaioloerne fra MaMeMi over på vores instagram, fredag var der kanelsnurreværksted hos vennerne fra Dossier, og søndag rundede vi ugen af, da Claus' datter Augusta lavede bananhavregrød.
I denne uge er vi klar med endnu et spændende program, hvor vi igen får et kig ind i de gastronomiske værksteder og byder gæsterne indenfor i køkkenet.
👉Hvis I har ønsker til, hvilke retter, vi næste gang skal tage under kærlig behandling, så skriv endelig til os nedenfor.
Du kan se eller gense denne ugens videoer her:
🥕 Karlos Ponte laver ceviche: https://bit.ly/3eAR4wC
🥕Surdejs-Q&A: https://bit.ly/2VHLfVr
🥕 Claus laver hornfisk med Malte Ebert: https://bit.ly/3bu8p8E
🥕 Pizza Romano med MaMeMi: https://bit.ly/3ahbYxq
🥕Augusta laver bananhavregrød: https://bit.ly/2wTyT49
15/04/2020
I Meyers Madhus arbejder vi meget med sæsoner, og vores absolutte favorit er… festivalsæsonen!
Derfor er det ekstra hårdt at skue mod et forår og en sommer uden Folkemøde, Heartland og Northside. Uden Bloom, Musik i Lejet og Vig Festival. Uden Distortion, Tønder og Roskilde Festival.
Vi brænder for kombinationen af mad og musik. Flæskestegssandwich og fællesdans. Daal og debatter. Snurrer og samvær på tværs af generationer og kulturfællesskaber. Vi kommer til at savne det inderligt i år. Vi sender en stor tak til de mange festivalfrivillige, som allerede havde meldt sig under vores faner, og håber, at I vil være med næste år i stedet.
For lad os slå én ting fast: Vi vender stærkt tilbage på festivalerne i 2021, og allerede nu arbejder vi på nye formater, der muliggør andre typer spændende madmøder i baggården og ude i det danske sommerland. Hold øje med vores side her i den kommende tid.
I mellemtiden kan du fange en flig af festivalstemningen med flæskestegssandwich, kanelsnurrer og deslige hos vores venner fra Meyers Deli på Frederiksberg - lige til at hente eller få leveret til døren. Det er
Klik her for at gøre krav på din sponsorerede post.
Sted
Type
Kontakt skolen
Internet side
Adresse
Nørrebrogade 52 C
Copenhagen
2200