Den sidste undervisning for denne er sæson er blevet afholdt og vi ønsker alle en god sommerferien. Vi glæder os til endnu mere musik og sjov efter ferien.
Videoen er et kort klip fra en af vores forårskoncerter. I næste uge spiller 2 af vores sammenspilshold til Den Grønne Friskoles sommerfest. Dem der skal spille er blevet informeret.
Den Grønne Musikskole
Amagers rytmiske musikskole.
Vores musikskole er en form for pop-up musikskole, da vi holder til i Den Grønne Musikskoles lokaler. Om formiddagen bliver de brugt til skole, og om eftermiddagen omdanner vi dem til musiklokaler. Det tager kun et øjeblik ;)
Et lille klip fra vores fantastiske forårskoncerter for 2 uger siden. Endnu en gang tak til alle der optrådte og til alle der lyttede med!
27/05/2025
Nu kan man melde dig til Sangskrivning/musikproduktion på Den Grønne Musikskole. Hvis der kommer tilmeldinger nok starter vi et hold op efter sommerferien.
Musikskolen stiller udstyr til rådighed, og det kræver ikke at man kan noget på forhånd.
Læs mere om det her:
https://amager.speedadmin.dk/registration #/course/43/0/0/13
23/05/2025
Tusind tak for 2 fantastiske forårskoncerter. Det var en stor oplevelse at mærke al den musikalske glæde der strømmede fra scenen, samt den gode energi fra publikum. Vi glæder os allerede til næste gang.
16/05/2025
I næste uge afholder vi musikskolens forårskoncerter. Dem der går til undervisning tirsdag skal spille tirsdag og dem der går til undervisning onsdag skal spille onsdag (medmindre man har fået andet at vide).
Vi glæder os helt vildt meget til at vise hvad vi har øvet os på den seneste tid.
09/05/2025
Det er svært at lære at spille musik. Det kan man ikke komme udenom.
Derfor synes vi også at det er ekstra vigtigt at rose og give en high-five når eleverne lykkes med noget de har øvet sig på. Man skal huske at fejre sine sejre, også selvom de nogengange er små.
Derudover ligger der en stor erfaring i at opleve at man er blevet bedre til noget, man tidligere var udfordret af.
29/04/2025
Forberedelserne til forårskoncerterne er i fuld gang. Man kan glæde sig til at høre eleverne fortolke bl.a.:
- David Bowie
- Blæst
- John Williams
- Ida Laurberg
- Rage Against The Machine
11/04/2025
Vi er i fuld gang med at forberede os til forårskoncerterne på musikskolen. Eleverne glæder sig som altid til at spille for hinanden og deres familier.
04/04/2025
Det er hårdt at være kabel på en musikskole. De går tit i stykker. Men i stedet for at smide væk og købe nyt, bliver de loddet sammen igen af vores pedel.
Det er faktisk helt hyggeligt at sidde en fredag morgen og lodde kabler til lyden af fuglesang og duften af kaffe. God fredag til jer derude.
27/03/2025
Èn af de vigtigste ting i musikundervisningen er at lære er at spille sammen med andre. Det kræver mange forskellige færdigheder, men falder heldigvis naturligt for de fleste. Nogle skal støttes lidt i det.
Det styrker fællesskabet at være sammen om musikken og vide at man hver i sær spiller en vigtig rolle i det samlede udtryk.
18/03/2025
På Den Grønne Musikskole spiller vi al slags musik. For tiden bliver der blandt andet spillet:
- Killing In The Name (Rage Against The Machine)
- Beethovens 5. symfoni
- Lovely (Billie Eilish)
- Funkytown (Lipps Inc.)
- Starman (David Bowie)
- Imperial March (Star Wars)
Længe leve den gode musik, som kan tage sig ud i så mange forskellige former og klæder.
Klik her for at gøre krav på din sponsorerede post.
Sted
Type
Kontakt skolen
Telefon
Internet side
Adresse
Strandlodsvej 38
Copenhagen
2300