Kort&Godt

Kort&Godt

Del

Kort&Godt er for dig, som er interesseret i vejledning, indsigt og selvhjælp via Tarots kommunikation til Universet.

13/06/2026

DETTE ER BÅDE NYMÅNE SKRIV OG UGENS ENERGI 16.-20. JUNI.
Lør. 13. juni kl. 15.06 finder månen ind i Tvillingerne og her bliver hun til mandag morgen kl. 04.53, hvor det lige præcis også er nymåne.

Månen i Tvillingerne er med kvaliteter af kommunikation, at række ud og forbinde sig med andre, en god tid til at netværke og være social.
MEN - denne nymåne handler utrolig meget om dig selv og den måde du mestre dig selv på.
Det handler meget om at observere dine omgivelser fra alle sider og vinkler.
Det handler om ikke at holde fast i fortiden, slet ikke hvis du stadig bærer på nag eller beklager dig over noget i fortiden.
Det skaber nemlig ikke ro, balance og harmoni i dig, hvis du bærer nag.

Når vi lærer af fortiden og fejl vi har begået, så skaber vi rum for at kunne skabe en fremtid som ærer lighed, retfærdighed og respekt - ikke kun for dig selv og dem du er i kontakt med, men for alt liv på denne jord.

På mange måder handler det om din historie, at det er på tide at skrive din egen historie selv. Ikke hvad andre mener er hændt for dig og hvorfor - at du måske selv var skyld i det. Skyld kan ingen bruge til noget.

Det handler meget om at ære dig selv og den du er, det unikke menneske du er.
Hvad ønsker du at din historie er for fremtiden?
Hvordan vil du selv præge den?
Det handler om at det er okay at være selvvisk på den gode måde.
Det handler om at du plejer og fylder dig selv op FØR, du hjælper andre.
Der hvor du vælger dig selv først - dog ikke på bekostning af andre.

Det er ikke på bekostning af andre, hvis du vælger at stoppe med at være den, som er er primus motor til den gode stemning.
Du skader ikke direkte nogen ved at trække dig fra den rolle.
Det er blot et eksempel.

Hvis du sætter ønsker/intentioner så er temaet for denne nymåne at ære dit eget unikke selv (Kilden, som er den energi vi har haft i denne uge) og din rolle i den fremtid, som vi alle er med til at skabe i disse tider.
Jo mere vi hver især står i egen kraft på egen banehalvdel uden at det går ud over andre, des mere er vi alle med til at skabe fælles vibrationer af den gode slags, som bidrager til fællesskabet på vores planet.
Det breder sig som ringe i vandet - energien.

Jeg mærker en drift i mig til at gøre mit liv mere simpelt i de kommende 28 dage efter nymåne.
At mediterer meget mere, at være mere ude i naturen og mærke dens energier, at lukke ned for at være online dagligt - at sende min bærbar og mobil på ferie.
Derfor tager jeg nok en beslutning om kun at lægge ugens energi op, hver 7. dag frem til næste nymåne.

Nu til Universet budskab til os for denne nymåne og ugen efter.
GÅSEHUD - jeg ææææælsker Universet for dette budskab og energi for en nymåne, som beder os om at være lidt mere selvviske på den gode måde.
Gør det uden skyld!
Sikke et værktøj.

Skyld:
"Skyld er den af de mest destruktive følelser vi kan lande i. Hvis vi har gjort en anden uret eller gået mod vores egen sandhed, så vil vi selvfølgeligt få det dårligt.
Men at lade os overvælde af skyld er det samme som at invitere til et migræneanfald. Vi ender med at være så omringet af plagende skyer af selv-tvivl og følelser af værdiløshed af vi slet ikke kan få øje på den skønhed og glæde som livet prøver at byde os.

Vi længes alle efter at blive bedre mennesker - mere kærlige, mere bevidste, mere ærlige over for os selv.
Men når vi straffer os selv for vores nederlag med følelser af skyld, kan vi blive låst fast i en ond cirkel af desperation og håbløshed, som stjæler vores evne til at se os selv og de situationer vi ender i klart.

Du er helt fin som du er, og det er helt naturligt at fare lidt vild ind i mellem.
Bare tag ved lære af det der sker, gå videre og brug din erfaring til ikke at gøre den samme fejltagelse igen"

WAUW!
Måske disse ord er værd at tage udgangspunkt i ved formulering af ønsker/intentioner:
"Vi længes alle efter at blive bedre mennesker - mere kærlige, mere bevidste, mere ærlige over for os selv."

Hvordan vil det se ud hos dig, når du vælger at arbejde med at blive mere kærlig, mere bevidst og mere ærlig overfor dig selv?

Mod nye horisonter ❤
Anne

11/06/2026

Jeg synes lige, at I også skal have dette skriv fra Astroswan, som er en anden, meget mere uddybende og temmelig god måde, at beskrive noget af vejen til at stå i egen kraft - at det inden i og uden på er i overenstemmelse og i bedst fald det samme.

Og jeg synes, at det resonerer med mit skriv om månen i Tyren og tiden op til nymånen i Tvillingerne, som jeg lagde op tidligere på dagen.

11/06/2026

Tors. d. 11 juni finder månen ind i Tyren kl. 14.28 og bliver her til lør. 13. juni kl. 09.29.
Herefter er hun VOC i 5t 37m indtil hun finder ind i Tvillingerne kl. 15.06.
Her har vi også have en nymånen d. 15. juni - i Tvillingerne.

Jeg skrev forleden, da vi blev opfordret til at reflektere, atter ville være mere handling, når månen er i Tyren.
Der er bare det ved det, at med denne månen i Tyren er det tid til at runder noget af eller gå videre med noget fra seneste nymåne i Tyren, som handlede om vores egne værdier.
Derfor er der mere at reflektere og tage beslutninger om over før noget føres ud i livet.

Sidste nymåne i Troen handlede i den grad om værdier, dine værdier.
Jeg skrev:
"Men før du sætter dig nye mål/ønsker/ intentioner eller finpudser dine mål, så spørg dig selv:
Hvad i mit liv er det faktisk værd at bygge - eller at bygge videre på?
Hvad er værd at stabilisere?
Hvad er værd at finpudse og toptune, så det bare er til at blive nærmest lykkelig af? "

Derfor er det tid til at se på, hvordan det er gået med det.
Men husk, lige præcis den der nymåne i Tyren handlede om det lange seje træk.

Vi har lige haft nogle dage med en reflekterende energi i indtegnet Vædderen.
Meget kan være blusset op i dine tanker, som tankermylder eller en brainstorm på steroider.

Tyren er et jordtegn, så vi bliver givet en energi, som giver os medvind på cykelstien til at få reflektionerne til at falde på plads. Og måske ligefrem beslutte noget.
Samtidigt er vi i den balsamiske fase op til nymåne, som i den grad også handler om få ro på og med den særlige energi af holde fast i noget og samtidigt give slip.
Det er en tid til anerkende det du har nået, det du holder fast i, det du har sluppet.
At lade det bundfælde sig og pleje det.

Nu til kortene og Universet budskab til os.

Sværd 2 handler om, at være i en situation, hvor man føler sig presset til tage valg eller selv lukker øjnene for valg, som man ville have godt af at have truffet for længst.
Det er synligt med bindet for øjnene, at sætte sig med paraderne oppe - reelt at lukke ned.
Ofte tolks kortet således, at man bare skal kan fjerne bindet fra øjnene se sig omkring
og derved kommer svarene til een. Nåja og sænke sværdene.

Jeg har erfaret gennem min intuitive læsning over årerne, at det mere handler om at søge ind i sig selv, ind i eget hjerte, bevidsthed for at finde svaret på, hvilket valg man træffer. Og det kan ofte vise sig, at blive et helt andet end de valg man er blevet stillet over for.
Men det handler også om, at se på hvor man har paraderne op, hvor man har bygget en facade op for at beskytte sig selv.

Men her i forandringernes år, hvor det handler om at stå i egen kraft - så må facaderne også falde.
Vi er i en uge med Kildens energi - se fastgjort opslag.

Og her handler det om:
"Han er så integreret, at der ikke længere er en forskel på hvem han er inden, og hvem han er i den ydre verden"
Det handler det faktisk om for hele året.

Når der ikke er forskel på, hvem du er inden i og hvem du er i den ydre verden - så har du ikke facader til at beskytte dig.
Så er sunde grænser rigeligt - og hvis de overtrædes konstant af andre, så løsningen at fjerne sig fra dette.
Nåja, så giver du faktisk ikke finde dig i mere p*s fra andre, når du først har oplevet, hvor befriende det er stå med sunde grænser uden facader og være noget udadtil som du ikke er indadtil.

Men det er et langt sejt træk at stå i egen kraft.

Mod nye horisonter ❤
Anne

09/06/2026

Ons. 10. juni er månen i Vædderen og her har hun været siden tirsdag morgen kl. 08.34 og blive her til torsdag 11. juni morgen kl. 8.21.

Herefter følger en lille VOC på 4t 7m på dampene af Vædderen.
Vi er færdige med perioden med de meget lange VOC'er, der vil poppe nogle op i ny og næ - se fastgjort opslag om VOC - Void of Course.

Nåmen, månen er i Vædderen, derfor træder vi ind i kvaliteter, som handlekraft, mod, lederskab, selvstændighed og entusiasme.
Det er lederskab at have mod til at stå i egen kraft.
Det er i høj grad selvstændighed.
Denne uges energi handler om forståelse og integration af vores egen Kilde - se det andet fastgjorte opslag.

Vores egen kilde er ikke kun alt det slagkraftige, ildens energi.
Det er også det følsomme, vandet energi.
Det er bevidsthed, luftens energi.
Det er forankring i kroppen, jorden energi.

Så hvor er du i din forståelse af dig selv og balance i forhold til de 4 elementer i dig?
Er du i kontakte dine følelser og ærer du dem?
Er du i kontakt med din bevidsthed, får du reflekteret og ærer du det?
Er du forankret i din krop og ærer du din krop?
Det er en del af at stå i egen kraft - at forstå følelserne, tankerne, kroppen og handle med ilden kraft - at integrere.

Nu til budskabet fra Universet for tiden med månen i Vædderen, et ild tegn

Sværdets (luft) Dronning, som netop handler om bevidsthed, tanker og reflektion på en afbalanceret måde.
Det handler om at stille skarpt på noget med fornuften, at se meget nøgternt på det ved at opveje fordel og ulemper og sætte grænser ud fra det.
Det er alt det man overvejer før man handler og integrerer noget.
Reflektioner er vejen til forståelsen.
Men pas på at du ikke går i selvsving med overtænkning, det kan der nemt være risiko for.

Det er i sig selv også en handling af reflekterer før du tager lederskab for dig selv ved at handle på det du er kommet frem til.
Vi får medvind til at gøre noget aktivet, når månen finder ind i Tyren på torsdag.

Husk, det hele handler om at stå i egen kraft.
"Han er så integreret, at der ikke længere er en forskel på hvem han er inden, og hvem han er i den ydre verden" - fra ugens energi.

Mod nye horisonter ❤
Anne

08/06/2026

Ugens energi tirs. 9. juni til og med søn. 14. juni.
Dette er ugen op til næste nymåne - i Tvillingen.
Det er ugen, hvor du på en og samme tid opfordres til at holde fokus på dine ønsker/intentioner og at arbejde for dem og samtidigt være klar til at give slip på et helt bestemt udkomme.

Det er også en tid til at forberede og give næring til kommende nymånes ønsker og intentioner, at justere, hvis du vil arbejde videre med de samme ønsker/intentioner.
Og det er tiden til at fejre det som er manifesteret siden sidste nymåne i Tyren (selvom der nok for mange endnu ikke er manifesteret meget, da det er en langsom energi og handler om at høste på den lange bane)

Hvis du ønsker kærlighed i dit liv, så lad være med at ønsk det fra en bestem person.
Nær kærligheden, som allerede er i dit liv, til dine venner, familie, det at være til. Nær kærligheden til dig selv.
Bedst af alt vær dig selv indefra og ud.

Hvilke ønsker har du?

Hvordan kan du pleje og nære det - det er intentionen.

Nu til kortet for ugen op til nymånen - budskabet fra Universet.
GÅSEHUD - naturligvis.

Skaberen:
"Zen-mesteren på dette kort har tæmmet ildens energi og er i stand til at bruge den kreativt i stedet for destruktivt.
Han indbyder os til sammen med ham, at anerkende og deltage i den forståelse, som kommer hos den der har mestret lidenskabernes ild uden, at den undertrykker dem eller lade dem blive destruktive og ude af balance.

Han er så integreret, at der ikke længere er en forskel på hvem han er inden, og hvem han er i den ydre verden.

Han tilbyder denne gave af forståelse og integration til alle der kommer fra hans væsens kerne.
Ildens mester viser os, at alt hvad vi påtager os nu, med denne forståelse der kommer af modenhed, vil bringe berigelse til vores eget og andres liv.
Brug de evner du har, brug alt du har lært af egen livserfaring, det er på tide at du udtrykker dig selv"

Dette er forandringernes år.
Jeg bider mærke i:
"Han er så integreret, at der ikke længere er en forskel på hvem han er inden, og hvem han er i den ydre verden"

Det er for mig kernen i forandringers år - at leve med integritet i egen kraft.

Mod nye horisonter ❤
Anne

06/06/2026

Søn. d. 7. juni kl. 00.43 finder månen ind i Fiskene og blive her i 2 døgn til lige over midnat mandag.
Med måne i Fiskene får vi overordnede kvaliteter, som understøtter det at drømme og heale.
Drømme om en bedre verden både personligt og for alle og heale ved at gå med Universel kærlighed, som jeg bedst kan beskrive som sødme og ømhed.
Vi kommer fra et par dage med netop De elskendes budskab fra Universet.

Mandag har vi sidste kvarters måne i Fiskene.
Med sidste kvarters måne opfordres vi - ud og jeg til 'walk the talk'.
At gøre det vi siger - eller at sige det vi gør.
At der er overenstemmelse med det vi ønsker, siger vi gør eller vil gøre - og at vi så går med det - og gør det.
Er dine handlinger i overenstemmelse med dine ønsker/intentioner, som du satte ved sidste nymåne?
Mandag er dagen til at tage en status på dette inden ugens energi, som følger efter sidste kvarters måne, begynder tirsdag.

Nu til kortene for tiden med månen i Fiskene.

Vognstyreren handler netop om at bevæge sig fremad. Det er faktisk kortet lige efter De elskende, som vi lige kommer fra.
Der er en progression i at bevæge videre med større bevidsthed om universel kærlighed.
Den der bevidsthed, som netop er det at 'walk your talk' - at gå med totalt med det med klarhed. Det giver friske nye kræfter.
Det handler om balance mellem yderpunkter.
Og med månen i Fiskenes energi handler det om at styre med Universel kærlighed og med det som healer eller fører dig nærmere til dine drømme - ønsker/intentioner.

For mig handler de yderpunkter om at balancere det at leve mere i pagt med det spirituelles cyklus, at skabe ti til det - og det andet yderpunkt, som er den måde vores samfund er indrettet på.
Jeg synes, at det kan være meget svært at være i vores samfund med en spirituel bevidsthed.

Hvad er yderpunkterne for dig?
Og hvordan styrer du mellem dem i balance?

Mod nye horisonter ❤
Anne

03/06/2026

Tors. d. 4. juni kl. 13.46 finder månen ind i Vandbæreren og bliver her til fre. 5. juni kl. 19.50 og herefter følger en 28t 53m lang VOC på Vandbærerens kvaliteter og skyggesider.
Den sidste lange VOC i denne omgang. Vi har været igennem mange i maj måned. Næste meget lange VOC er om ca. 3 uger.
Se fastgjort opslag om VOC.

Kvaliteter:
Innovativ og visionær
Uafhængig og frihedselskende
Humanitære og empatiske
Intellektuelle og analytiske
Originale og ukonventionelle

Skyggesider:
Emotionelt distanceret
Ustadige og upræcise
Kritiske og intellektualiserende
Rebelske og ukonventionelle
Fjerne og uengagerede

Men nu til kortene og Universet budskab til os for tiden med månen i Vandbæreren.
GÅSEHUD - de elskende, som handler mere om egen vilje og din egen hjertesag end det handler om at forudsige kærlighed.

De elskende handler om kærlighed - universel kærlighed, sødme og ømhed til livet, til dig selv, til dine næste, til kloden, til naturen, til månen - til alt.
Det handler om din egen liverfaringen og viden (slangen i Kundskabens træ)

De elskende handler om transformation og forvandling. Adam og Eva fik øjnene op for rigtig meget efter de havde taget en bid af æblet og blev derefter smidt ud af Paradis, fordi de netop blev bevidste om sig selv, deres nøgenhed og deres selv.
Sikke en forvandling det var.

Nu handler det om at lade sig lede af fristelse der dukker op, at tage en bid af æblet og forelsk dig i livet. Det handler i den grad om at stole på dine følelser og din egen bevidsthed, som du fårved at tage en bid af æblet.

Sikke værktøjer Universet giver os til at lege/arbejde med ugens energi - se fastgjort opslag om ugen og juni måned tema.

Mod nye horisonter ❤
Anne

P.S. Næste opslag kommer lørdag og vil handle om månen i Fiskene fra søndag nat og nogle dage frem.

02/06/2026

Ons. 3.juni er månen i Stenbukken og dens pragmatiske og praktiske kvaliteter.
Det er en stabil, stærk, modstandsdygtig energi, hvor vi føler, at vi har styr på tingene eller i hvertfald kan få styr på det.
Det er dejlige kvaliteter til at arbejde med ugens/måneds energi - se fastgjort opslag.

Jeg går direkte til kortene og Universet budskab til os.

Sværd 2 handler om, at være i en situation, hvor man skal træffe nogle valg - under pres og føle sig handlingslammet.
Det er synligt med bindet for øjnene, at sætte sig med paraderne oppe - reelt at lukke ned.
Ofte tolks kortet således, at man bare skal kan fjerne bindet fra øjnene se sig omkring
og derved kommer svarene til een.

Men jeg har erfaret gennem min intuitive læsning over årerne, at det mere handler om at søge ind i sig selv, ind i eget hjerte, bevidsthed for at finde svaret på, hvilket valg man træffer. Og det kan ofte vise sig, at blive et helt andet end de valg man er blevet stillet over for.

Månen er i Stenbukken frem til tors. nat kl. 03.03 og er herefter VOC på dampene af Stenbukken frem til kl. 13.46 samme dag, torsdag.
Der ligger et længere skriv om VOC slået op d. 29. maj.
Det ligger også som fastgjort opslag.

Mod nye horisonter ❤
Anne

02/06/2026

Ugens energi 2. til og med 7. juni.
Hele juni måned handler meget om at gøre personlige valg gennem bevidsthed.
Med anker i din bevidsthed.
Bevidsthed om, hvem du er inderst inde.
Bevidsthed om din egen integritet.
Bevidsthed om at stå i egen kraft (autencitet)

Det er også bevidsthed om, når din bevidsthed ikke længere passer ind i omgivelserne.
Bevidsthed om at du ikke længere vil gå på kompromis (fordi det går imod din integritet eller at du bøjer dig for meget.)
Det er en måned med bevidsthed om, at alt sker af en grund - også modgang, eller når noget dukker op, som egentlig var et overstået kapitel.
Eller når vejen slår et uventet sving.

Der er et formål med det hele.
Måske er formålet, at det vil behandles med din fulde bevidsthed (ikke en rygmarvsreaktion) og det at du står i egen kraft.
Eller måske vil det vise dig, hvordan du kan tackle det ved netop at stå i egen kraft med integritet - denne gang.
Uanset, så vil det lede til noget bedre.

Hvordan du svarer og dermed hvordan du har indflydelse på udkommet - ja, det kommer fra dig og dit personligt valg - sørg for at vælge fra og med bevidsthed i juni.
Vær beredt på, at nogle vil synes, at du er træls eller en oprører, når du for alvor står i egen kraft med sunde rammer og grænser.

Husk, at det må aldrig være på bekostning af andre og at du bliver på egen banehalvdel, men det kan virkelig være provokerende fra nogle mennesker, når vi vælger ud fra vores egen bevidsthed, integritet og egen kraft.

Det her er dit liv, dit formål, din skæbne - være bevidst om det og hvem du er.
Du er dronningen eller kongen i dit liv.
Vær bevidst om det!

Og nu til kortet for ugens energi fra Universet.
Wuuuhuuuu - jeg ææææælsker Universet.
Selvfølgelig smider Universet Rebellen på bordet i denne første uge af juni.
Jeg har GÅSEHUD over det hele.

REBELLEN:
"Den magtfulde og autoritære skikkelse på dette kort er tydeligvis sin egen skæbnes mester.
På sin skulder har han et solemblem, og en faklen som han holder i sin højre hånd, symboliserer lyset fra hans egen hårdtvundne sandhed.
Uanset om han er rig eller fattig, er Rebellen virkelig en kejser, for han har brudt kæderne fra samfundets undertrykkende tilpasning og holdninger.
Han har skabt sig selv ved at omfavne alle regnbuens farver, rejst sig fra sin ubevidste fortids mørke og formløse rødder, og har hævet sig op mod himlen som havde han fået vinger.
Bare hans måde at være på et oprørsk, ikke fordi han kæmper mod nogen eller noget, men fordi han har opdaget sin egen sande natur og er fast besluttet på at leve i overensstemmelse med den.
Ørnen er hans kraftdyr, en budbringer mellem himmel og jord.
Rebellen udfordrer os til at være modige nok til at tage ansvar for hvem vi er - og til at leve vores sandhed"

Jep - vær bevidst om det.
Mod nye horisonter ❤
Anne

01/06/2026

Ugens energi bliver lagt op i morgen formiddag.
Jeg flyder på en dejlig VOC energi i dag - og laver absolut ingenting andet end blot at være, mærker at være til med en boblende fornemmelse af lykke her og nu.

Men jeg vil lige dele dette opslag fra en astrolog, som jeg følger.
Det handler om Merkur i Krebsen fra i dag og frem august.
Tænker, at det er værd at vide for alle.

Mod nye horisonter

Vil du plassere din skole på toppen av Skole-listen i Copenhagen?

Klik her for at gøre krav på din sponsorerede post.

Sted

Telefon

Internet side

Adresse


Copenhagen
2300