Politianmeldelse
Kære netværk.
Det er med beklagelse, at jeg må offentliggøre, at jeg desværre har været udsat for Identitetstyveri, der selvsagt er anmeldt til Politiet.
Personen er kendt og er min tidligere private relation.
Til trods for, at jeg har oplyst vedkommende at jeg ikke ønsker nogle form for kontakt. Har jeg gennem de seneste måneder været udsat for stalking, hvilket også har indbefattet mine børn.
I indeværende uge har personen haft overtaget min Identitet på de sociale medier, og udgivet sig for at være mig.
Sagen er fremlagt, dokumenteret og anmeldt overfor Politiet, der opfordrer til, hvis nogen i mit netværk har modtaget usædvanlige henvendelser fra “mig”, eller ser upassende opslag fra mig, at videresende disse til brug for Politiets yderligere arbejde.
Henvendelser omkring dette bedes sendt til mig PM.
Både oplevelser og følelser gennem de seneste måneder kan ikke beskrives, og jeg er dybt taknemmelig for Politiets tilgang og samarbejde.
Jeg beklager eventuelle gener.
Det er på Politiets anbefaling at jeg offentligøre denne post.
De kærligste Hilsner
Charlotte ❤️
Linnebjerg Coaching
Stress Coach Uddannet ICC Coach, NLP Coach, Stress Coach samt en psykologisk baggrund
Tilbyder online sesioner samt sessioner på kontoret i København.
07/05/2023
Stress kommer ofte snigende🤯, og mange stressramte bebrejder sig selv, at de ikke tidligere sagde stop. Ordet stress kan dog dække over mange forskellige ting. Lige fra kroppens – og dermed sindets – reaktion på overbelastning til livskriser, sorg, konflikter på arbejdspladsen, følelsesmæssige problemer eller almindelig travlhed. Derfor er der heller ikke noget entydigt svar på, om man skal sygemeldes og hvor længe, når man rammes af stress.
Fire råd til, hvad du selv kan gøre:
Giv dig selv mental ro
Ved stress har man ofte problemer med at koncentrere sig og holde opmærksomheden. Det er vigtigt, at du lærer dig selv at fokusere. Ro i sindet giver ro i kroppen. Det kan du for eksempel gøre ved hjælp af meditation, bevægelse, praktiske aktiviteter eller kreative sysler. I det hele taget kan det hjælpe meget at gøre én ting ad gangen og øve dig i at fokusere på det, du er i gang med.
Det kan være fristende at se tv-serier dagen lang for på den måde at koble mentalt af. For megen skærmaktivitet giver dog ikke nervesystemet den nødvendige hvile.
Kom i kontakt med kroppen
Stress kommer til udtryk i kroppen. Det kan hjælpe dig at lave bevægelser, der afspænder og styrker din krop. Vælg en bevægelsesform du nyder, og som du kan mærke giver dig energi og hvile. Det kan for eksempel være gåture, svømning eller yoga afhængig af din nuværende fysiske form. Efterhånden som din krop bliver mere afspændt, kan du øge intensiteten, så du også begynder at opbygge en god fysisk grundform. Men lyt til kroppen, så du ikke overbelaster den.
Ophold dig i naturen
Naturen er en fremragende kur mod stress. Når du opholder dig i naturen, afspændes dit nervesystem, din opmærksomhed aflastes, og frisk luft og stilhed regenererer krop og sind. Nogle studier peger på, at bevægelse i naturen har en bedre effekt end indendørs motion. Blandt andet fordi man nyder det mere, det føles nemmere, og man derfor er mere tilbøjelig til at gentage aktiviteten.
Hav klare aftaler med din arbejdsplads
Alt efter hvilket forhold du har til din arbejdsplads, kan kontakten med arbejdspladsen være en stressfaktor. Sørg for at have klare aftaler med din arbejdsplads om hvordan og hvor ofte I skal tale sammen
03/01/2023
I stedet for at have et Nytårsforsæt (som alligevel ikke kommer til at lykkes).
Vil jeg anbefale dig at reflekterer over nogle gode spørgsmål som kan hjælpe dig lidt på vej.
Jeg har lavet et lille foreslag til nogle spørgsmål, som forhåbentligt vil bidrage med god energi samt en god retning for dig i 2023.
- Hvilken beslutning var den bedste i 2022?
- Hvad har jeg været allermest taknemmelig for?
- Hvad kan jeg anerkende mig selv for?
- Hvilken læring og erfaring tager jeg med mig ind i det nye år?
- Hvordan kan jeg gøre mere af det, som gør mig glad og giver mig energi, i 2023?
- Hvad vil jeg ikke længere udsætte?
- Hvordan vil jeg bevare fokus på de vigtigste ting?
- Hvad vil jeg give slip på?
- Hvilke sunde grænser vil jeg sætte for min egen mentale sundhed?
- Hvad vil jeg være nysgerrig på?
Dine drømme, dine håb, dine ønsker om et bedre liv fortjener al den opmærksomhed, du overhovedet kan mobilisere.
Når først du tager dig selv alvorligt, har du halvvejs igennem for succes, for det betyder, at du ikke lader dig punktere af din egen manglende tiltro.
Du fortsætter fordi du har besluttet dig for at tage dig selv alvorligt. Flot!
For når man tager sig selv alvorligt, gør man simpelthen alting anderledes. Også lykkes tingene også💫💫💫
28/12/2022
Det er i skrivende stund lige før Nytår🥂
Det betyder, at julen så småt er lagt bag os, og et nyt år venter lige om hjørnet.
I de her dage mellem Jul og Nytår får jeg altid en helt særlig energi.
Ikke kun fordi, at jeg i den sidste uge har ligget på en sol seng og nydt solens stråler på min vinter blege krop (med stor taknemmelighed).
.. Jeg er blessed med et lyst sind, men selv på de “dårlige dage” ligger min gode energi inde bag ved det hele, og kommer måske netop ud bl.a på grund af, at stikket har været helt trukket ud i juledagene, og at der kun har været ro og nærvær i hele december måned🎄
Energien handler bl.a om alt det nye, der skal ske i det kommende år. Alle de spændende ting, jeg gerne vil lave i min forretning med mine samarbejdspartnere samt privat, alt det jeg gerne vil have justeret eller opdateret – og alle de nye mål, ønsker og planer, jeg har for året. Alt er jo åbent ✨
Jeg elsker den tid – og måske har du det på samme måde?
Hvis du ikke allerede har gjort dig nogle gode tanker for det nye år, så er det måske nu at du skal gøre det?
Pas fortsat rigtigt godt på dig selv. Samt jeg håber, I alle får en fantastisk nytårsaften med de allerbedste - vi skrives ved på den anden side❤️
12/10/2022
Følelsesladet stress🫣
Der er rigtig meget fokus på stress på arbejdsmarked, og på hvad den gør ved bundlinjen hvis den ikke bliver håndteret korrekt. Men hvad med den følelsesladet stress??? 💔
-For en del år siden blev jeg selv ramt af stress. Men jeg anede IKKE at det var stress😳, da jeg på det tidspunkt ikke arbejde specielt meget-og jeg troede at man KUN fik stress når man var presset på sit arbejde. Jeg faldt pludseligt om midt i en restaurant, og blev indlagt 🚨. To døgn på emergency Afd 🆘 hvor jeg var total groggy 🥴 og med en puls, som var så lav at den ikke kunne måles. Jeg fik en CT scanning og i flere dage lå jeg og fik målt mit EKG. Da de fleste hjertesygdomme afspejles i ændringer i EKG’et.
Jeg havde jo åndenød, brystsmerter, jeg blev ved med at besvime, og jeg havde en frygtelig hjertebanken. Så en EKG var oplagt. For som en af lægerne sagde så kan en EKG afsløre, om der er akut iltmangel i hjertet som udtryk for blodprop i hjertets kranspulsårer eller en tidlig blodprop i mit hjerte. Jeg blev endda indstillet til en evt bypass operation😳
Det hele virkede totalt unreal da jeg på det tidspunkt var uroligt fit og meget, meget sund og havde et job som jeg var super glad for. -Men pludselig der i alt forvirringen, så var der en menneske klog læge, som spurgte mig: Hvordan har du det egentlig Charlotte ?? Er du sådan oprigtigt glad …. Og det var jeg jo slet ikke☹️🙈
Jeg var bund ulykkeligt i mit daværende forhold, og jeg følte at jeg var under et konstant Press for at være god nok. Det var så møj usundt et forhold både til min daværende partner og hans forældre at det knækkede mig. I årevis havde jeg undertrykt mine fysiske tegn, men pludselig en aften kunne min krop ikke længere spille skuespil.
- Det værste efterfølgende var faktisk at jeg skulle forklare min partner ( og hans forælde) hvor dårligt jeg havde det i deres selskab. De ville/kunne simpelthen ikke tage mig seriøs da man jo ikke kunne se fysisk at jeg var syg. Som Ex hvis jeg havde brækket benet. Samt de synes jeg ikke havde noget at været stresset over. Jeg brugte så meget energi overfor nogle mennesker som rent faktisk ikke have evnen til at ville mig det bedste😞
18/09/2022
Min erfaring er, at mange som er stress sygemeldte, især lige i starten, har svært ved at slappe af.
Både fordi man tit har meget uro i kroppen pga af et meget højt kortisol tal, og fordi det for mange er uvant at koble af. Derfor kan man ikke forvente at roen sådan lige indfinder sig med det samme. Det kan være svært at slappe af på kommando.
Men jo mere bevidst du bliver i at lukke ned fra alle dine stresskilder jo mere hjælper du dig selv med at sænke dit stressniveau.
-Jeg har ikke mødt nogen endnu, der synes at det er et ønske-scenarie at blive sygemeldt. Alligevel kan du hjælpe dig selv rigtig meget, hvis du forsøger at se din sygemelding som en mulighed og en hjælp. En sygemelding med stress bliver i manges tilfælde et vigtigt vendepunkt i livet, der over tid, kan vendes til noget positivt. Men det er naturligvis rigtigt svært at få øje på når man ligger syg derhjemme og er rigtig ked af det. De første par uger gælder det om at få pakket dig ind i vat. Jeg oplever at det er først efter et par uger når den sygemeldte oplever at have reduceret sine stress symptomer tilstrækkeligt, at vi i samarbejde kan begynde at overveje, hvordan man tilrettelægger den bedst mulige plan for din recovery samt senere din genoptagelse af arbejdet.
Et godt råd er at når du er syg med stress så drop alle dine To-Do lister. Men i stedet udskift dem til en basal huskeliste så du ikke stresser din hjerne yderligere end godt er.
Din huske liste skal kun indeholde vigtige dagligdags ting så din/jeres dagligdag fungerer her og nu.
Ex dit barns lege aftale
Tandlæge aftale
Indkøbsliste
Der er flere tiltag der kan sættes i værk for at reducere stress og gradvist fremme en bedring. Jo hurtigere du lærer dette og begynder at integrere det i din dagligdag som sygemeldt, jo hurtigere vil du komme dig. Jeg ser – desværre – en del, der har gået længe som sygemeldt med stress og har forsøgt at løse problemerne selv uden professionel hjælp.
Husk det er aldrig pinligt at spørge om hjælp. Vi får alle sammen helt sikkert brug for det on/off i livet.
08/09/2022
Jeg synes ofte vi mangler et hverdags sprog når vi skal tale om sorg.
Jeg tror vi fleste har oplevede en akavede situation for den rette timing når vi skal kondolerer🫤
Eller hvordan skal man reagere når en fortæller at hun lige har mistet et familiemedlem? ….
Er det her man skal sige at det “gør mig ondt at høre” eller skal man sige at man kondolerer, eller er det noget helt andet man skal sige?
Og hvad siger man hvis vedkommende som har mistet, når at sige at hun er ikke i sorg over sit tab?
Lægerne, sygeplejersker, plejerne, bedemanden og præsten har alle et sprog til døden. De har et fagligt sprog og et erfaringssprog – et formelt sprog, som måske kan virke stift og upersonligt. Men de formår alligevel at tale om døden på deres egen almindelig måde.
Måske er det fordi vi egentlig, sådan helt grundlæggende, ikke forstår hvad døden er. Det er ganske simpelt ikke til at forstå i sit fulde omfang, hvor endegyldigt det er, når vi mister et menneske. Og det bliver endnu mere svært hvis man aldrig selv har mistet.
Det kan godt være, vi taler meget om sorg. Men det betyder ikke, at vi bliver bedre til at håndtere mennesker i sorg. Vi opfatter sorg som en sygdom, der skal kureres.
Og hvad med børnene? Hvad er deres sorg sprog?
Vi beskytter os selv og tror måske, at vi også skærmer den, der har mistet. Så behøver den sørgende ikke sige noget eller at indgå i en dialog. Men måske er det en fejl? Jeg mener at det er en fejl da jeg mærker tydeligt i mine sessioner at den/de efterladte har brug for at fortælle om deres sorg og lidelse.
Det hjælper dem til at mestre tabet og til at mindes.
Men lad ikke din frygt for at sige noget forkert til at holde dig tilbage. Lad os i fællesskab gør sorgen og døden til en mere dagligdags tale så vi kan hjælpe hinanden i sorgen🤍
25/08/2022
Jeg bliver dagligt stadigvæk forbavsede over hvor mange negative myter der er omkring stress🤯Men lad mig lige prøve at punkterer nogle af dem her.
1)Stress skal da bare løbes væk !
Nej, stress kan ikke løbes væk og forsvinder ikke, om du så træner nok så meget i et motionscenter. (Tværtimod❌)Inden stress rammer dig, kan motion forebygge stress og gøre dig mere robust og modstandsdygtig. For motion styrker kroppens resistens over for stress. Men når stressen har ramt, er det kun ro, der virker. En anden vigtig ting at vide om stress og motion er: At det er ikke sundt at presse din krop med en hård træning, da din krop jo allerede er pressede i forvejen pga et meget højt kortisol tal.
2)Du har sikkert bare travlt i tiden. Det er ikke sandt, at stress ”bare” handler om at have travlt. Du kan sagtens have travlt uden at blive syg af det. Så travlhed og stress hænger ikke sammen
3)Du skal bare gå ned i tid på jobbet.
Nej, stress drejer sig ikke om at have for mange arbejdstimer. Der findes masser af mennesker, der arbejder mange timer om ugen uden at blive stressede, mens andre arbejder få timer om ugen og alligevel bliver stressede. Årsager til stress på arbejdspladsen er langt mere komplekse end antallet af timer, vi arbejder. Årsagerne skal findes i konflikter, ressourcemangel, manglende indflydelse, manglende kompetencer, uforudsigelighed, afbrydelser, evt dårlig ledelse stil og mange andre ting.
4) Kun perfektionister som får stress.🙈Nej, det er ikke noget i ens personlighed, der giver stress, og man går ikke ned med stress, hverken fordi man er meget perfektionist, eller fordi man har lavt selvværd.
5)Det er din egen skyld du er stressede😳Det passer ikke, at folk får stress, fordi de ikke planlægger godt nok. Forklaringer om, at stress er den stressramtes egen skyld, blokerer for løsning af problemerne. Stress er individuelt, men skal løses i fællesskab👫👫
Derimod skal der laves ændringer i organisationen, hvis stress ikke skal opstå igen. Hvis man ser sig blind på, at stress nok er personens egen skyld, ender det oftest med, at såvel personen som arbejdspladsen igen bliver ramt af stress.
16/05/2022
Ugens tanke om stress❤️
Du og din krop er et makkerpar❤️
Hvis du er mødt af stress, betyder det, at dit biologiske system er overbelastet🥵
Det betyder også, at det er lykkedes dig (over tid) at skabe en hverdag, hvor du dag for dag kører "lidt hurtigere på motorvejen" end hvad godt er.
Du er stille og roligt blevet "fartblind". Dét er farligt på sigt og det SKAL kroppen reagere på!
Stress kan komme af mange årsager…. stress kan også opstå personligt pga af et dårligt forhold.
Stress er ikke en sygdom, men derimod det enkelte menneskes naturlige kropslige reaktion på en kortere- eller længerevarende overbelastning. Om belastningen eller stresstilstanden giver helbredsmæssige konsekvenser, afhænger af mange faktorer, der indbyrdes påvirker hinanden.
Gode råd imod stress:
-Prioritér din tid og sluk smartphonen
-Brug naturen
-Tal med nogen
-Lær at koble af
-Få styr på nattesøvnen
-Stimulér krop og sind
-Aflyse aftaler
-Lyt til dig selv.
-Stress IKKE din krop med hård motion, da din krop jo allerede er stressede.
Rigtig god stress fri uge til dig. Lyt til dig selv, og sæt ord på det, som “larmer” indeni dig🫶🏻
.dk
25/04/2022
Tilgivelse✨✨✨Det første skridt til at tilgive dig selv er at erkende, hvad der er sket. Uanset hvor hårdt det er, skal du erkende, hvad der er gjort mod dig, sørge over smerten og derefter give slip på den og lade det være i fortiden; at holde fast ved smerten kan få dig til at blive den, der betaler den dyreste pris.
Tiden læger alle sår?
Det siges ofte at tilgivelse kommer af sig selv, efterhånden som tiden går. Men tiden løser IKKE tilgivelsesprocessen fuldt ud – vi skubber måske bare den ”mørke side” til side og dybere ned i os selv.
Men tilgivelse er ofte nødvendig for lykke
At tilgive nogen, der har gjort dig ondt, hjælper dig med at komme videre.
Og alligevel er det muligt, at vi ser på denne idé om tilgivelse på den forkerte måde. Jeg mener at i nogle tilfælde skal vi ikke søge for at tilgive, hvad der blev gjort mod os eller tilgive den person, der gjorde det. Måske er det egentlige problem, at vi skal forsøge at tilgive os selv samt forstå os selv for at lade den personlige smerte forstyrre vores behov for at komme videre med livet. At tilgive dig selv bringer en slags indre fred, der giver dig mulighed for at leve fuldt ud og ikke lade din fortid bremse dig. Hvis du synes det er svært at tilgive, så er accept måske nemmere for dig? Accepterer ansvaret for dine handlinger. Her er du nødt til at stoppe med at undskylde, begrunde eller retfærdiggøre dine handlinger. Accepter dig selv for den person, du er/du var, selv for de fejl, du har lavet, for det har gjort dig, som du er i dag. Accepter også, at hvad der er sket, er sket. Det er i fortiden, og det er sket pga flere omstændigheder.
14/04/2022
Bunny kisses & Easter wishes🐥💜🐣Pip-pip og Glædelig Påske
Klik her for at gøre krav på din sponsorerede post.
Sted
Type
Kontakt skolen
Telefon
Internet side
Adresse
Smallegade 38b
Copenhagen
2000
Hvad er åbningstiderne?
| Mandag | 09:00 - 17:00 |
| Tirsdag | 09:00 - 17:00 |
| Onsdag | 09:00 - 17:00 |
| Torsdag | 09:00 - 17:00 |
| Fredag | 09:00 - 17:00 |