05/10/2023
💛 At fylde egen kop 💛
Når vi fylder vores egen kop først og prioriterer vores helbred og lykke, er det ikke egoistisk!
Det er nødvendigt 🤍
For at vi kan være noget for andre, er vi nødt til at have overskud på kontoen. Ellers er der ganske simpelt ikke noget at give ud af.
Når vi giver ud, når vi finder overskud til at ekspanderer udover os selv, er det netop fordi der er OVERSKUD.
Din egen kop er altså fyldt nok op til at det nu flyder ud over kanten, og du kan nu begynde at hælde dit overskud fra egen kop over i dine næres kop.
Når vi prioriteter os selv, med en selvkærlige handling, så er det altså også næstekærligt.
Uanset om det er at sige nej til en invitation, gå en tur i naturen, tage et fodbad, bestille en behandling, danse på stuegulvet, ligge i fosterstilling til dit yndlingsnummer, en kop te på sofaen med Netflix, eller måske vælge en telefonsamtale med en veninde, fremfor den familiesammenkomst du skulle have været til, så er det din ret at vælge dig selv til!
Du vælger ikke andre fra, fordi du vælger dig til.
Men opladningen er nødvendig, så du kan være der for dem du elsker, på autentisk vis 🫶🏼
Så dine nærmest ved at dit ja er fra hjertet, og ikke fra dårlig samvittighed.
Når dem omkring os har tillid til at vi kan stå op for os selv og sætte selvkærlige grænser, så kan de også have fuld tillid til når vi giver et ja.
Det er en altså WIN for alle, at du mærker efter og handler ud fra egne behov først 🫶🏼
Du er dit eget ja værd!
Også hvis det af og til betyder et nej til ting der ikke er overskud til i koppen🍵
Husker du at fulde egen kop først?🔽
29/06/2021