28/05/2026
Maj i YA💙
Den 1. maj var vi med til åbningen af kolonihaven, og siden da har vi været på mange spændende ture ud af huset. Vi har blandt andet besøgt stranden i Assens, været på tur til Egeskov Slot og deltaget i “Anderledes” på Nørre Aaby efterskole.
Månedens højdepunkt var vores dejlige lejrskole i Højer 🌞 Vi boede på Vadehavslejrskolen, som er et fantastisk sted med masser af plads, dyr og en helt særlig god energi. Det har været nogle skønne dage fyldt med fællesskab, oplevelser og gode minder.
12/05/2026
YB er på lejrskole på Kongshøj Strand Camping mandag til onsdag i denne uge.
Regn, blæst, sol- vi har haft det hele. 🌧️☀️
Men her er blevet leget, hygget, spist lækker mad, lavet små opgaver ved stranden, leget lidt mere, spist is og her til aften har vi haft discofest. 🍦💃
I morgen vender vi snuden hjemad efter en dejlig lejrskole, hvor alle er vokset, når vi kommer retur til Specialskolen Pilehaveskolen
11/05/2026
I ÆA har vi i engelsk arbejdet med “Food”. Vi har øvet os på engelske ord, snakket om de ord, der går igen i det danske og engelske sprog og lavet lege og spillet spil med emnet.
Vi sluttede selvfølgelig af på britisk manér med Fish’n’Chips og Scones med hjemmelavet jordbærmarmelade og flødeskum 😋
08/05/2026
YB har hver torsdag motorik/søheste træning. Her arbejdes med kroppen på mange måder, så ser kommer på nervesystemet
01/05/2026
Funktions klassen i april ☀️☀️
30/04/2026
YB cykler!
Fra påske og frem mod sommerferien bruger YB andet modul om fredagen på at cykle. Vi cykler i hold eller enkeltvis. Der er fokus på balance, sikkerhed, tryghed, trafiksikkerhed og færdselsregler. Vi får masser af frisk luft og røde kinder
30/04/2026
April i YA 🌸
I matematik har vi haft fornøjelsen af at afprøve nye materialer udefra. Eleverne har arbejdet med farverige talklodser, som har givet nye måder at forstå og lege med tal på. Vi har også været kreative og haft gang i flere spændende projekter. Blandt andet har vi lavet kryds og bolle med perler og designet vores helt egne flag. Derudover har vi haft hyggelige stunder sammen. Vi har fejret Lasses fødselsdag med sang og smil, og vi har nydt fællesskabet omkring god mad – både til påskefrokost og over snobrød.
30/04/2026
MB har været på fordybelsesdag i Svendborg for at besøge det naturhistoriske museum Naturama. Her så vi en masse flotte, udstoppede dyr fra hele Nordeuropa …samt lidt dyr fra savannen. Nogle måtte man røre ved andre ikke. Vi sluttede dagen af med madpakker i Naturamas gårdhave. Klart et besøg værd
13/04/2026
ÆC var i onsdags på besøg hos ÆA på Nørrebjergskolen. Vi havde en fantastisk dag, hvor vi fik en rundvisning, prøvet skoleboden og sidst men ikke mindst, så fik vi lov til at møde klassens kæledyr: kæmpesnegle!
Eleverne var så vilde med de slimede dyr, så vi blev selvfølgelig enige om, at få en af dem med hjem, så vi kan blive klogere på disse flotte skabninger 🐌🌿
10/04/2026
I forbindelse med, at ældste D. har arbejdet med kunstnerkolonien og primærfarver, har de skabt deres egne kunstværker. 🎨👨🎨 Herefter blev der afholdt fernisering, hvor eleverne lavede lækkerier og fremlagde deres værker, for et begejstret publikum 🖼️