08/01/2026
Dansklæreren var så letsindig at tilbyde sig til sneboldkamp mod de fremmødte elever. 🥶❄️
Hun fik en flot anden plads 🥈
Kontaktoplysninger, kart og anvisninger, kontaktformular, åbningstider, tjenester, stjerner, fotos, videoer og meddelelser fra Juniormesterlære Hornum, Skole, Kirkevej 23, Aars.
Juniormesterlære er for dig, der:
- Har interesse for praktisk arbejde og håndværk
- Ønsker en anderledes og erhversrettet afslutning på folkeskolen
- Vil prøve kræfter med erhverslivet og få erfaring fra arbejdspladser
- Vil gøre en ekstra indsats i skolearbejdet
- Er mødestabil
08/01/2026
Dansklæreren var så letsindig at tilbyde sig til sneboldkamp mod de fremmødte elever. 🥶❄️
Hun fik en flot anden plads 🥈
09/10/2025
3 ugers erhvervspraktik lakker mod enden.
- så er der kun et par dage tilbage af en tre uger lang erhvervspraktik tilbage.
Det har været spændende for Christina og mig, at besøge eleverne i deres praktik.
Det er nogle dejlige positive historier vi har fået tilbage, fra både elever og praktikstederne.
Det har, naturligvis, også været hårdt at gå fra skolebænken og ud i virkeligheden, i flere timer end de plejer.
Men det har de selvfølgelig klaret og de har vist at de både kan og vil det her.
På billederne kan I se Milan, som går i 8. klasse og har været 3 uger hos NCO i Aars.
Han har været med til en større ombygning på Pilevej i Aalestrup.
Milan stortrives og har gjort det aldeles fremragende ifølge NCO.
Milan siger det har været godt og spændende, men selvfølgelig også fysisk hårdt. Han har været træt når han kom hjem, men at det har været en fantastisk oplevelse.
Han sagde også at han glæder sig at komme tilbage til skolen igen efter ferien... eller så sagde han at gerne ville fortsætte i praktikken, det kan jeg ikke helt huske 😁
Tak til jer alle, for jeres store indsats i praktikken og vi ønsker jer en god og velfortjent efterårsferie til jer på fredag.
Vi har haft 29 elever i praktik rundt om i hele kommunen. Tak til alle I virksomheder, som har taget godt imod vores JML elever.
De skal ud i virkeligheden igen de tre uger op til Påske.
Der håber vi at de igen får nogle gode oplevelser ude ved jer.
Maj, Marianne, Christina og Henrik
22/09/2025
Så er alle vores dejlige unge mennesker sendt i erhvervspraktik i 3 uger.
De er fordelt i hele kommunen og i mange forskellige fag.
For nogle er det 3. gang de prøver kræfter med virkeligheden og for andre, er det første gang de skal prøve det.
Vi håber at de alle får en god oplevelse ud af det og at virksomhederne, som de plejer, tager godt imod dem.
I sidste årgang, var der 5 elever der gik direkte i lærer fra 9. klasse.
Det skyldtes rigtig meget at de havde været i erhvervspraktik.
3 ugers erhvervspraktik i streg, gør at eleverne og virksomhederne lærer hinanden at kende og dermed opstår muligheden for fritidsjob eller lærerplads.
Vi mangler altid virksomheder som vil have en praktikant, så vi hører meget gerne fra jer, hvis I kan hjælpe.
Næste gang de skal i praktik er i de 3 uger op til Påske.
Mandomsprøve på Lundbæk...
Drengene ville hellere lege med hegnet i dag 😆
02/09/2025
Så er de første 2 dage på Landbrugsskolen Lundbæk overstået. Det har været en god oplevelse, så vi er klar igen i næste uge 😃
Glemte jeg at nævne kantinen, uhm... 🥖🍖🧀☕️😉
Håndværkerhygge på HEG i Aars... 😃
14/08/2025
Denne unge mand siger tingene meget præcist
29/06/2025
Kender du en der gerne i EUD/Juniormesterlære efter sommerferien, eller gerne vil høre mere om vores skoletilbud, så kan det nåes endnu.
Kontakt Viseleder Ina Hansen på Hornum Skole på 23295636, snarest muligt.
God ferie!
27/06/2025
Tillykke til EUD 9 med jeres eksamen.
- vi har haft en rigtig god og hyggelig dimission torsdag aften.
I har kæmpet, grædt og ikke mindst, vist at I kunne når det gjalt.
Tak for kampen og held og lykke ude i virkeligheden med jeres uddannelser og arbejde.
Der skal også lyde et stort tillykke til jer forældre med jeres poder og en stor tak for det gode samarbejde om at få de unge mennesker godt i mål.
Nu ser vi frem mod næste skoleår, med nye dejlige elever.
I ønskes alle en god sommer fra Team EUD/JML
13/06/2025
Så har EUD 8&9 været på vores årlige scootertur.
Vi var 11 scootere og knallerter og turen gik til Løgstør havn.
Her grillen vi pølser og et par sodavand blev det også til.
Turen forløb uden problemer og de unge mennesker opførte sig nsturligvis eksemplariske både på scootere og i pauserne. Tak for det drenge 😉
Det var en dejlig dag og jeg er sikker på at alle hyggede sig.
God weekend!