Stort grattis till Maffian som vann tillbaka Nollepokalen till vårt led, där den hör hemma! Fira ordentligt, men glöm aldrig var ni kommer ifrån...
http://youtu.be/AH_hmvzVDQk
Uppsala Music Festival HT14 - Woodstock
Detta är den officiella nollningsgruppen för Woodstock under Uppsalaekonomernas nollning HT14. Sem PEACE, LOVE AND HIPPIELIVING
Hey hey hallå och VÄLKOMNA till Facebooksidan för Uppsalaekonomernas nollning HT14's mest drömmiga, festliga, softa och härliga nollningsgrupp!! Här kommer ni kunna hitta information om saker som vilka vi chefsfaddrar är, allt ni behöver veta inför alla underbara nollningsevent och allt övrigt lite smått och gott som är bra att veta när man är ny student i världens bästa studentstad! Vi chefsfaddr
Gott nytt år alla härliga hippies! Vi kommer alltid minnas 2014 som det blajigaste året någonsin, helt enkelt för att Välkomstveckorna HT-14 med Woodstock var någonting magiskt. Vi tackar för det och taggar för VT-15:s Välkomstveckor, missa inte att lajka sidan som för vårt arv vidare; The Mafia. Big love to all of you!
Uppsala Villains VT15 - The Mafia Detta är den officiella nollningsgruppen för The Mafia under Uppsalaekonomernas nollning VT15. Seminariegrupper för detta lag är A + B.
27/11/2014
Tiden har nu kommit! En ny era närmar sig och vi är övertygande om att den kommer vara nästan lika bra som den som varit. Vi kan nu stolt presentera vårt leds blivande chefsfaddrarna för nollningen VT15! :D
Oliver Spiers Linda Savérus Häggqvist Niclas Jävervall Axel Billgren Rasmus Bergelvs och Olivia Lannegren
Stort lycka till nu och framöver!
WoodieFadderfilm.mov Shared with Dropbox
11/11/2014
Med enorm glädje i våra hjärtan kan vi stolt presentera vår egen Henrik Orrebrant som en av de fyra generalerna för nollningen vt15! STORT GRATTIS BÄSTA HENRIK!!! Vi chefisar är övertygade om att du kommer göra ett helt fantastiskt jobb i vår!
08/09/2014
07/09/2014
06/09/2014
Ikväll har woodstock världens bästa förfest!! Beerpong, soft häng, minglande och bra jävla dans!! Väldigt välbehövligt och välförtjänt efter en lång dag av uppdrag på stan, som vi totalt rockade! Bättre än oss rockade Uppsala Music Festival HT14 - Brooklyn Hip Hop Festival - GRATTIS TILL VINSTEN!!!! Ikväll festar alla med alla på BJ!
KOLLA NYA GRUPPEN: WHO rock? WOODSTOCK!
Gå med i den, där kommer den bästa infon finnas o vi kan hänga runt, snacka strunt o allt soft! Så gå med! Asap!
Love
/chefizzarna
Hoppas så många som möjligt hunnit köpa nolleband nu under dagen!! :) om ni inte skulle ha hunnit det så har ni även chans att köpa dessa imorgon. Då sitter generalerna i LOKSTALLARNA (typ utanför er föreläsningssal där ni va idag) mellan kl 12-14!
Nollisar! Fan va härliga ni är!!! Överlägset softaste gänget😎 Adda oss på Facebook asap! Vi vill ha vänner! Haha nä men vi måste vara vänner med er på fb för att kunna adda er i den hemliga gruppen där all woodstock-info kommer upp 😘
01/09/2014
Godkväll älsklingar!! Eller godnatt? Kanske till och med godmorgon? Här kommer schemat för idag (tisdag):
8.15 Föreläsning för alla som läser Fek A! Gör er redo för en möjlig överraskning, vi vill ju träffa er snarast möjligt..
10.00 Samling i Lokstallarna, den stora "hallen" utanför H3 där FeK A precis haft föreläsning. Ni hittar oss genom att leta efter vår supersnygga woodstock-flagga (se bild)! Från Lokstallarna går vi med er till ett klassrum där vi kommer ge er mer detaljerad information om nollningen och svara på alla era frågor! Dessutom kommer vi såklart presentera oss lite bättre och hinna med att krama om er :)
11.15 Seminariegrupp J går till borgen för att köpa nollningsband. SebbO och Vickan kommer hänga med er och göra detta och därefter äta lunch med er på Stocken! Denna seminariegrupp har seminarium kl. 13.00
11.45 Seminariegrupp K går till borgen för att köpa nollningsband. SebbE och Sara kommer hänga med er och göra detta och därefter äta lunch med er på Stocken! Denna seminariegrupp har seminarium kl. 14.15
12.15 Seminariegrupp L går till borgen för att köpa nollningsband. Alice och Filip kommer hänga med er och göra detta och därefter äta lunch med er på Stocken! Denna seminariegrupp har seminarium kl. 15.15
På eftermiddagen: Vi följer gärna med er och handlar utklädnad, tar en fika, chillar, övar på nolledansen eller bara myser!
18.00 Middag på Borgen (Uppsalaekonomnernas högkvarter, där ni köpt nolleband under förmiddagen). Vi lär känna varandra, minglar, äter middag och planerar spexet som ni ska framföra kvällen efter på "Spexafton". Världens mysigaste kväll!!
OBS!!! Om ni av någon anledning inte kan vara med oss redan från morgonen men vill ansluta under dagen (som vi vet att ni så gärna vill) så tveka inte att höra av er! Skriv till oss på facebook, skicka iväg ett message hit till pagen eller ring/smsa oss gärna så möter vi upp er! ÄVEN GÄLLER SAMMA FÖR ER SOM INTE LÄSER FEK A! Vi vill ju att ni såklart också ska vara med i vårt härliga woodstockgäng! Möt oss i Lokstallarna kl. 10 eller anslut under dagen :) Här kommer våra nummer igen om ni har missat dom:
Alice Stål - 0766237429
Sara von Sydow - 0702011223
Victoria Wiebols - 0761668790
Sebastian Engström - 0704746560
Filip Hellner - 0737085838
Sebastian Ohlström - 0701437628
Hoppas ni sover sött och vaknar utvilade, kärleksfulla, nollningssugna och JÄVLIGT TAGGADE - i äkta woodstockanda!!!! Puss! We love you! Ses imorgon alla hippies
/chefisarna
(English below)
Det kanske bara är jag men jag ÄLSKAR nya saker! Nya kläder, nya maträtter, nya städer och framförallt nya vänner :) Därför kan jag inte hjälpa att vara helt galet lycklig idag, en dag som innebär massa nya saker! För idag är det en ny dag, ny vecka, ny månad, ny termin, ny årstid och inom 10 timmar är det dessutom… NY NOLLNING!!! HUR GALET FANTASTISKT ÄR INTE DET!?!?! AHH längtar så otroligt mycket till morgondagen!!
Men med nya underbara saker följer ofta även frågor, funderingar och kanske även förvirring. Då är det ju himlans tur att ni nollor har oss chefisar som kommer hjälpa er att reda ut alla dessa frågor och funderingar och leda er bort från förvirringen! Därför kommer här lite (mycket) information om allt möjligt som kan vara bra att ha koll på:
- NATIONSKORT!
Skaffas antingen online via www.nationsguiden.se eller genom att besöka valfri nation. Nationskorten behövs för att komma in på alla Uppsalas studentnationer, där bl.a. diverse nollningsevent kommer att hållas. Skulle det vara så att ni inte fixat nationskort kommer vi chefisar följa med er till Stockholms nation imorgon och hjälpa er att skriva in er där.
- UTKLÄDNAD!
Gör hela nollningen så otroligt mycket roligare!! Det är såklart inget krav för att få vara med men det höjer stämningen, stärker er woodstock-tillhörighet och är en allmänt kul grej. Hallå vem älskar inte att klä ut sig liksom? Dessutom när det är i softa hippiekläder! Rota i garderoben o se om ni kan hitta något pannband, runda solglasögon, ett par v-jeans eller en batiktisha så är ni ju redo att rocka woodstock-style :) Om ni känner att ni vill fylla på hippie-garderoben så hjälper vi gärna till, imorgon tänkte vi ta en sväng på stan och visa var man kan hitta sköna utklädningskläder. Men varför inte passa på att plocka ihop er outfit redan nu ikväll? Första utklädningseventet är redan på onsdag!
- KURSLITTERATUR!
"La just 3200kr på kurslitteratur, tur att kunskap är ovärderligt" sa jag själv för någon vecka sedan när jag faktiskt var ute i god tid och shoppade böcker. Har ni inte köpt er kurslitteratur än så är det en bra sak att ta tag i att göra. Vet ni FEKa:are inte vilka böcker ni behöver? Ingen fara! Här finner ni kurslitteraturlistan till MaOen och RoKen:
Marknadsföring och Oragnisation I
http://www.uu.se/utbildning/utbildningar/selma/kursplan/?kpid=23010&lasar=14%2F15&typ=2
Redovisning och Kalkylering
http://www.uu.se/utbildning/utbildningar/selma/kursplan/?kpid=22942&lasar=14%2F15&typ=2
Ett start tips är att klicka er fram till facebookgruppen "Kurslitteratur, bostad och allt annat med ekonomer", där kan ni köpa er kurslitteratur begagnat av någon som läst kursen tidigare.
- EKONOMIKUM!
Är inte så stort och läskigt som man tror som nolla! Men har man lika bra (läs: dåligt) lokalsinne som jag har så kan denna karta över Ekonomikum vara till STOR hjälp:
http://www.ekonomikum.uu.se/informtion/buildingmap.htm
-> klicka er in på plan 2, det är främst där ni kommer ha era föreläsningar samt sitta och plugga etc.
- TISDAG 2 SEPTEMBER/ MORGONDAGEN!
… inte vilken dag som helst! Dagen vi får träffa er för första gången! Dagen när Uppsalaekonomernas nollning ht14 drar igång! Wow! Vilken dag! Försök att inte planera upp någonting under dagen, eller under någon av dagarna som står med i "nollefoldern" (hittar ni på "Uppsalaekonomernas nollning ht14), för då missar ni massor av det roliga! Vi rivstartar nämligen redan imorgon och har planerat diverse nollningsgrejer hela dagen. Närmare info om morgondagen med ett övergripande schema finner ni i ett separat inlägg! Mer överskådligt på det viset istället för att ni ska hitta det mitt i detta saftiga inlägg ;)
ENDAST EN NATT KVAR! TAGGA PÅ RIKTIGT NU! DET GÖR VI!!!
Peace, love and TAGGA NOLLNING!
Puss! /De omåttligt tagged woodstockchefisarna
Klicka här för att få din sponsrade notering.