23/02/2015
Hei, medgrønnsaker
Mandag? NEEEEI!! Det er KARSEmandag. Livet blir så mye bedre med karse. Jeg lover, ass. Det henger en saks bak den grønne vannkannen. Ta med måte, klubbmedlemmer. Fred ut!
A project by students at the faculty of art and architecture, to activate and engage students in local production of food! WHO
We are six members right now.
WHAT
We are a couple of students whit a dream. A dream to grow vegetables and herbs in the atrium. We have built some cases, and today we are buying lots of soil to put in them. During the spring we will plant seeds - and hopefully we will watch different things grow out of them! But we would like to be even more people! Therefor, we have created an application form, looking like this: [name:telep
23/02/2015
Hei, medgrønnsaker
Mandag? NEEEEI!! Det er KARSEmandag. Livet blir så mye bedre med karse. Jeg lover, ass. Det henger en saks bak den grønne vannkannen. Ta med måte, klubbmedlemmer. Fred ut!
Hei, medgrønnsaker
I går plantet Øyvind, Alexander og Siv frø i alle grønnkassene. To med urter og en med grønnsaker. Grunnleggerne av grønnsaksklubben har et overordnet ansvar for å vanne kassene, men nå henger det er søt vannkanne på den ene kassen. Så hvis dere ser at det er helt tørt så føl dere frie og vann frøene.
Neste uke trenger vi deres hjelp! Karoline og Øyvind skal til Oslo og blir borte i fire dager (fra 25.02 - 01.03. )
Er det noen eller flere som kan ta på seg ansvaret med å vanne kassene i denne tidsperioden? Kontakt oss direkte, send epost, fax, brev, facebookmelding, direktesending, tweet,telefonsamtale, SMS eller MMS
Våre frø trenger dere!
____
We need your help! The seeds are planted, and next week; from the 25th to the 1st, Øyvind and Karoline are going to Oslo. If someone could be responsible for waterering the seeds in this period - please contact us and let us know!
19/02/2015
12/02/2015
Grønnsaker på pinne
Hei, igjen medgrønnsaker
Fredag 6 februar var en liten delegasjon på PLANTASJEN. Der kjøpte vi frø! Gro var ikke på jobb. Hun var hjemme med syke planter :(
Vår frøportefølje består nå av følgende: Persille, koriander, karse, ruccola, brønnkarse, dill, spinat, reddiker, hvite neper, agurk, squash, pastinakk og sukkererter!
Noen av oss kjøpte sjokolade, men det har vi spist opp nå :)
Vi hadde tenkt til å begynne å så noen urter neste uke: Persille, koriander, karse, ruccola, brønnkarse, dill og spinat.
Møt opp onsdag 18.02.15 kl. 12.00 ute ved grønnkassene og bli med på festlighetene.
Alle som møter opp får en grønnsaks-overraskelse!!
___________
Hi again,
last friday we bought some seeds, and we would like to plant them on wednesday next week (the 18th) at 12:00. Meet us by the cases for a happy vegetable time. (there will be a surprise for those who meet up)
Best, Grønnsaksklubben
Hei, medgrønnsaker!
Det begynner å bli lysere ute, og dere har sikkert lurt på om det skal skje noe med de grønnsakene snart! De vokser ikke av seg selv…
Dere har sikkert sett tre kasser ute i atrium og masse jord inne i Øyvind sitt studio. Og det er det vi har brukt alle pengene på, woops. OG VI MANGLER JO FRØ!
Derfor har vi tenkt å ta en utflukt til plantasjen på Tyholt for å få litt ekspertips fra plantasjenpersonellet. Helst en dame mellom 42 - 67 som har et fornavn som begynner på G (ro).
Her kommer en grønnsikker plan!
Oppmøte ute ved grønnsakskassene ute i atrium Fredag 6. Februar, 12.00
Vi tar en GRØNN buss opp til plantasjen på Tyholt. Henger litt rundt der oppe. Hovedgrønnsaker (Øyvind & Karoline) Betaler for ønskede frø. Når vi har blitt sprø, reiser vi tilbake. Det vil også bli mulighet til å se på Tyholttårnet, men bare fra avstand. PS! De har en EGON restaurant oppe i den kula som snurrer rundt.
http://www.egon.no/restauranter/egon+restaurant+tarnet
Vi blir også glade hvis noen ønsker å donere/dele noen frø. (Vi besitter følgende frø: dill, persille, karse,brønnkarse og ruccola)
PLUSS +++ Det hadde vært meget hodekål om dere kom med ønsker/innspill om hvilke grønnsaker/urter dere ønsker å se gro opp av den brune jorden, i hvert fall om dere ikke tenker å bli med på utflukten og kan komme med direkte påvirkning der.
Vennlig hilsen Grønnsaksklubben
____________________
Hi, vegetables!
We need to buy some seeds to get the process starting, the cases annd soil won't get us far.
Therefor we're going on a field trip to Plantasjen up at Tyholt on friday the 6th of february, at 12:00. We will meet by the cases in the atrium, and take a green bus up to Tyholt. Karoline and Øyvind will pay for the seeds. We can also take a look at Tyholttårnet, the big tower with a spinning restaurant, but only from a distanse.
If you have any seeds you would like to try out in the cases, please tell us - so that we don't use all our money on unnecessary seeds.
If you can't come, but want to have impact on what kind of vegetables we will grow, please tell us before we go on friday.
Best, Grønnsaksklubben
02/02/2015
Flott sang!
Husk å spis grønnsaker. Litt info om hva som skjer videre med grønnsaksklubben kommer selleristraks!
Vegetable Song For Kids - Twinkle Twinkle Little Star Music - Nursery Rhymes Vegetables Are Good For Us - A cute little song and animation to help encourage children to eat their vegetables... Song lyrics are below. Vegetables Are Goo...
09/12/2014
Our atrium in some weeks / years
09/12/2014
mmmm. These vegetables are good. LOVE
09/12/2014
Div. jente som spiser gulrot. mmmm.