13/01/2021
Tidligere IB-elev Rugile har noen betraktninger om hvordan IB har forberedt henne på universitetsstudier:
Jeg går på Roehampton University, og studerer andre året med jus. Det er ikke en veldig lett linje, men etter å ha gått på IB, så har jeg lært gode studieteknikker som har hjulpet meg utrolig mye, og Jeg har lært hvordan jeg skal håndtere stress. Uansett hva du velger å studere på universitetet, etter å ha gått IB, blir alt lettere. På IB lærer du hvordan du skal håndtere tiden din, hva du skal prioritere, og det viktigste av alt, å ikke prokrastinere. Dette har vært en veldig god ting for meg personlig å lære. Samtidig så lærte jeg at om man vil ha gode resultater, så må man begynne å jobbe med innleveringer og øve til eksamen mye tidligere, men ikke minst følge med i timene og skrive gode notater fra dag en.
IB får deg til å bli mer organisert, og du lærer hva som er beste måten for deg å lære på.
Ikke minst, så har IB hjulpet meg mye med det engelske språket. For de som har tenkt til å studere i utlandet, uansett hvor det er, så er IB en veldig god mulighet for å lære hvordan man skal skrive tekster på en riktig måte, og du blir med komfortabel med å snakke engelsk.
09/10/2020
CAS and TOK project for 2 and 3IB🎨
04/09/2020
Combined ESS, biology and CAS day when students from 2 and 3IB picked and registered Pacific oysters at a local beach. Well done!
03/09/2020
When teachers go (or drive) the extra mile👏
20/08/2020
Vi gleder oss med Mia og alle andre IB-elever som har fått gode nyheter⭐️
IB-elev Mia (18): – Jeg må innrømme at det kom noen gledestårer
Snur om karakterer til IB-elever.
17/08/2020
Very good news from the IBO today. Fairer results for DP students.
News about the May 2020 examination session
IB announcement about the results for the May 2020 examination session
23/03/2020
IBO avlyser årets eksamensavvikling - Frederik II videregående skole
Den 23. mars besluttet IBO å avlyse årets eksamensavvikling for alle IB-elever på grunn av situasjonen med koronaviruset.
02/03/2020
Nok en av våre dyktige tidligere IB-elever.
– Du åpner flere dører ved å ta en mastergrad - Avdeling for informasjonsteknologi
Fahad Said går første året på Master in applied computer science. Han er aktiv i studentpolitikken og trives godt med alle mulighetene som byr seg både sosialt og faglig på Høgskolen i Østfold. Han valgte en mastergrad fordi han tror det åpner opp for flere jobbmuligheter.
25/02/2020
Trenger du fortsatt en god grunn for å søke IB? Se hva Andrea, førsteårsstudent på universitetet, sier:
Hei! Jeg heter Andrea og jeg fullførte International Baccalaureate (IB) våren 2019. Nå studerer jeg psykologi ved Wi******er universitet i England. Jeg valgte å studere IB fordi jeg ville forberede meg til utenlandsstudier både når det kommer til det faglige og språklige. På IB lærte jeg å jobbe selvstendig og samtidig samarbeide med andre. Jeg har brukt mine samarbeidsevner på å hjelpe andre og finne løsninger på vanskeligere oppgaver. Jeg har også lært å være mer selvstendig når det kommer til skolearbeid, ettersom man ofte utfører mye selvstudier. Jeg har lært at man må ta utfordringer på strak arm og ikke gi opp selv om man «møter veggen» en gang iblant. Selv om mange av oppgavene og utfordringene på IB var vanskelige, så fikk jeg masse veiledning og tilbakemeldinger som gjorde starten på det selvstendige studentlivet mye lettere. Dette fører til en dominoeffekt som gjør at resten av det første året på universitetet ofte går mye lettere fordi man vet hvilket nivå man ligger på fra smakebiten på selvstudier man får på IB.
Oppgavene på IB er også svært like som de jeg har hatt så langt på universitetet, noe som er veldig positivt for hvor “lett” jeg klarte å fullføre oppgaven, sammenliknet med om jeg ikke hadde fått den veiledningen jeg fikk på IB. Dybden i fagene på IB har gitt meg et stort forsprang. Jeg har lært så mye om psykologi i løpet av de to årene på IB, at jeg har hatt et forsprang på klassen min og har da hatt muligheten til å fokusere på de tingene som eventuelt har vært ny informasjon. Ikke bare har fagstoffet hjulpet, men også alle de forskjellige oppgavene jeg skrev på IB.
Jeg valgte å studere IB fordi jeg var motivert og hadde satt meg et mål om hvor jeg ville ende opp etter de to årene.
Det kan se skummelt ut på papiret, men jeg kunne ikke valgt en bedre linje. Jeg har lært utrolig mye om både meg selv og det faglige, som jeg ikke kommer til å glemme. International Baccalaureate er et veldig fint program for deg som er motivert, glad i skole og vil utfordre deg selv på flere områder. Alle på IB er gjennom det samme, så man er aldri alene og selv om det kan virke helt umulig til tider, så er resultatet verdt mer enn gull.
06/06/2019
DP1 students arranged an exhibition with works of art they had created after a visit to the Vigeland museum. TOK- emotions as a way of knowing, CAS- creativity and service. Well done!
Elevene i 2STUZ har arbeidet med et tverrfaglig kunstprosjekt denne våren i fagene TOK og CAS. Det startet med et besøk i Vigelandsmuseet og endte opp med en kunststilling for foresatte og venner i går kveld. Mye av kunsten ble solgt der og da, men det er fremdeles mulig å by på det som ikke er solgt.
Utstillingen vil vare ut uken på biblioteket avd. Christianslund.
Inntektene fra kunstutstillingen går til Leger Uten Grenser, som er vårt CAS service-prosjekt på IB.
01/06/2019
CAS and biology hand in hand.
25/05/2019
Look what we found at the end of the rainbow. Congratulations, IB class of 2019. We are so proud of you and wish you all the best!