23/12/2025
Så gøy med Ulla Krulle, Kakebake og julenissen på besøk 🎅God klem fra Ulla Krulle til alle barna etterpå 🥰 Fast tradisjon dette. Så var det julegrøt og pepperkaker til alle.
Feiring av en som fyller 60 år ble det og. Så koselig at alle, både små og store stilte med partyhatt, med bilde av jubilanten! En jubilant som snart har jobbet i barnehagen i 35 år 🥳 Klart det måtte feires med gode kollegaer, så det ble Julebordsshow på de ansatte, det! Fantastisk kveld 🌹💃.
Da gjenstår det å ønske alle en riktig god jul 🎅
17/12/2025
Her pyntes det juletre, både inne og ute. Rampen*ssen er stadig på tokt, og små nissunger dukker opp både her og der :) Juleverksted og Luciafest er vel overstått. Kjekt med luciatog gjennom barnehagen og lussekatter til frokost! Nå er det pyntet til jul her🎅🤶🧑🎄. Bare å glede seg til fredag, da kommer Ulla Krulle, Kakebake og den usynlige juletyven på besøk her 🤩🤩🤩
29/11/2025
Da har vi hatt vår første adventsamling. Tent det første lys. Sunget sanger og klappet, trampet og vinket til: Jeg gikk meg over sjø og land 👍 Det har blitt bakt pepperkaker, pepperkakehjerter, pepperkakehus og pepperkakebuss, så klart 👍 På mandag blir det tur på flere til åpning av pepperkakebygda på Fanatorget. Blåmann drar til Pepperkakebyen med en flott blå buss og et kunstverk av pepperkakemenn...de skal heldigvis ikke spises 😅. Ellers har det blitt laget høstbilder, gulrotsuppe, lapskaus. Malt med barberskum, skjært ut gresskar og pyntet med lys, har vi og fått tid til. Det er en kreativ gjeng her 🥰 På Rotrasleren har de jobbet med tema Hakkebakkeskogen, og på Blåmann har det handlet om rim, regler, sang og dikt. Så har de voksne hatt brannvernkurs her. På tirsdag var vi på kveldskurs:Sårbare barn og kommende tirsdag skal vi ha e-kurs i Tegn Til Tale. Det blir spennende 👍God helg til alle 🥰
17/10/2025
Litt bilder fra teamarbeid og en hverdag herfra. Nå har vi avsluttet tema om brannvern og startet med temaet: Forut! Så nå er det kreativitet, forming, film, eventyr, historier, mat osv fra Sri Lanka. I år handler det om Sanjana og havet! Vi gleder oss til Forutkafe og høstfest her, 30 oktober :)
11/09/2025
Vi har startet barnehageåret med tema: Meg selv, familie min, vennene mine, huset vårt. Og noen har startet på temaet Brannvern og 👍 Om ikke så lenge skal vi teste brannvernklokkene, evakuere barnehagen og ta ut brannslangen 🚒🚑 Ellers går det mye i tur, både med buss og til fots. I går var mange av de eldste på Smøråsen, og i dag er de I byen- for å se Syngende Skulpturer, på Permanenten/Kode. De minste koser seg ute i finværet, leser bøker, har samlinger og grupper 👍 Ha en fin dag videre 🥰
13/06/2025
Da er sommerfesten vel gjennomført :) Barna sang så fint, til "trampeklapp". Det ble is til alle og vi koste oss med masse herlig mat 👍 Sol og fint vær! Og mye god hjelp til rydding! Det liker vi 👍 I dag har Blåmann vasket bussen, de største har fått restepizza til lunsj og nå gleder vi oss til melon og frukt! Ha en fin helg alle 😍
23/05/2025
For en kjekk temafest! Temaet er: Yrker, så her har vi hatt førstehjelpskurs for sykepleiere, veterinærer og leger, politi har hatt kontroll, alle som ikke hadde gyldig bevis, måtte i fengsel. Vi har lekt brannmenn, og slukket brann i porten. Sortert avfall og lastet på bossbil og hjulpet bonden med å samle inn hønemor sine egg! Nå er det vannmelon, frukt og popkorn 😍🤩😍
16/05/2025
Kan det bli bedre? Fult show, sang og musikk med Stig Van Eijk: Sol og fredag - som han sier:)
Det ble og "17 mai tog" rundt huset, skattejakt, sjørøverfest, såpebobler og issalg fra vindus-kiosken på Rotrasleren. Flinke voksne her, som har gjort dagen så gøy! Litt imponert over Blåmann og Ingvild og, som har plantet piltre, og skal lage "piletregang"... og plantet masse grønnsaker på hagen! Her skal vi følge med. God 17 mai til alle, og god helg 🤩🇳🇴🥳