15/04/2026
Fagutvalget for Nordisk, UiB
Vi er Fagutvalget for nordisk språk og litteratur, FUN, og lager til faglige og festlige arrangement. Har du noen innspill og ideer du vil dele?
Fagutvalget Nordisk, forkortet FUN, er en faglig og sosial arena for UiB studenter som tar PhD, Master, Bachelor, årsstudium, eller valgfag, i et av disse studiene; nordisk språk og litteratur, lektor nordisk, og språk som andrespråk. Vi lager faglig arrangementer, faglunsj, vors/ nasj, festligheter, og etc. Følg for å få med deg sosiale opplegg og arrangementer arrangert av oss i Fagutvalget nord
15/04/2026
03/03/2026
Vi ønsker velkommen til en engasjerende panelsamtale om det norske språkets utvikling og fremtid! Vel møtt til Ad fontes 5. mars klokka 11.
01/03/2026
Vi har skaffet et knippe billetter til Brødrene Løvehjerte, og vi i fagutvalget vil ha med flere nordiskstudenter! Vi skal på forestilling 7. mars 18.00 i Fana Kulturhus. Ta med deg studiekompisene dine og meld deg på i skjemaet som ligger vedlagt!
Vi gleder oss, og håper at dere vil bli med.
Påmelding "Brødrene Løvehjerte Registrering for gratis billett til forestillingen den 07.03.25. Kl.18.00 . Skriv inn navn, kun et navn per påmelding.
19/01/2026
Lønsj kvar onsdag klokka 12 i kantina på Sydneshaugen! Bli med💥
15/10/2025
Takk til deltakerne i panelsamtalen om norsk nasjonalt teater før nasjonalteateret, Keld, Alexandra, Frida og Ellen! Vi tar også av oss hatten for ordstyrer Vegard💪🏻. Det ble en lærerik og morsom samtale, og kombinert med gratis pizza ble stemningen upåklagelig:).
06/10/2025
Den nationale scene setter opp “Av måneskinn gror det ingenting” på kulturhuset Gimle, og det må vi selvsagt få med oss! Stykket starter 19.30. I tillegg til teater blir det lunsj og et lite foredrag med Christine Hamm klokka 11 på fredag i kollokvierom 216. Vi i fagutvalget gleder oss masse, bli med da vel!
Påmeldingsskjema: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSffijL2tKdtZrJ5gVpCbE1VCCF4mzxkJrL8rnUYWa2Un-oStg/viewform?usp=header
28/08/2025
Vi møtes hver fredag klokka 11 i kantina på Sydneshaugen! Det blir oppstart nå på fredag, 29. august, og vi håper at så mange som mulig vil bli med🌟.
14/08/2025
Skriv det ned i kalenderen, og ta med deg alle spørsmål du måtte sitte med!
24/03/2025
Såg dette freistande ut? Då bør du som nordisk kome på faglunsj klokka 12.00 på torsdag i kantina på Sydneshaugen skole! Det vert bollar (men diverre ikkje brus), gode samtalar og heppeleg stemning. Me gleder oss, og vonar at de kjem.
14/03/2025
No har me sett Fuglane på Det Vestnorske Teateret! Der var spanande og interessant å sjå korleis dei dramatiserte Tarjei Vesaas si meisterforteljing🦉(her burde det eigentleg vere ein rugdeemoji). Øyunn Viken, som hadde forelesinga om Fuglane tidlegare på dagen, var med, og me kosa oss skikkeleg!
06/03/2025
Årets fagkritisk dag er over, og det var både lærerikt og morsomt! Takk til professorene som stilte opp, alle som kom for å høre på på, og til vår egne Vegard som brillierte som ordstyrer!! Enten man er Bjørnsonianer, Ibsen-tilhenger eller bare litt forvirra, ga forhåpentligvis årets fagkritisk dag oss en bedre innsikt inn i forfatternes betydning, innflytelse og litterære kvalitet:)
Klikk her for å få din Sponsede Oppføring.
Sted
Kontakt skolen
Nettsted
Adresse
Bergen