50, feit og mislykka

50, feit og mislykka

Del

Selvmordtanker, ensomhet og avhengighet er alle vanskelige tema. Spesielt sliter vi menn med å være åpne omkring mental helse. Velkommen!

Via blogg, foredrag og sosiale media ønsker jeg å inspirere til åpenhet, endring og fysisk aktivitet!

11/05/2026

Snart bare en måned igjen til det som er blant årets klart største høydepunkt - Tons Of Rock :D Det har jeg skrevet om mange ganger både på sosiale media og innlegg. Sist om det rørende møtet jeg hadde under fjorårets Tons (link i kommentar)❤️

Nå tenkte jeg å søke etter lignende historier. Så om du har en historie rundt Tons of Rock eller andre festivaler (eller kjenner noen) - ta kontakt.

Jeg ønsker også å legge litt om på en del innlegg når jeg nå skal komme i gang med bloggen igjen. Så jeg søker også andre historier. Historier som handler om åpenhet, endringer i livet eller andre ting rundt mental helse :)

Photos from 50, feit og mislykka's post 04/05/2026

Vi er i mai allerede og for min del startet måneden i Oslo. Konsert torsdag kveld og fine spaserturer torsdag og fredag - fredagen på stolpejakt 😎

Selv om jeg tilbragte dagene alene (utenom et par øl med min søster) koser jeg meg. Det å være ute, nye inntrykk og samle de i form av bilder gjør godt 🤗

Så tok jeg igjen litt på de sosiale delen lørdag. Da fikk jeg med meg 3 andre i en sosial gruppe på Tom Waitz løp I Tønsberg (et pubrunde innom 8 av byens utesteder). Det ble både dyrt og artig 😅

23/04/2026

Endelig tilbake :) Jeg sliter litt med å oppdatere mine ulike sosiale media kanaler. Har alltid en plan om hvordan det skal gjøres, og dere ser hvor godt jeg gjennomfører.... 😅

De eneste som får en solid dose fra meg er de som følger med på Snapchat - der er jeg ganske stabil med mange innlegg hver dag. Hvor givende innleggene er kan sikkert variere, men det titter noen tusen innom hver uke.

Har også begynt å legge ut litt innhold på TikTok og Youtube (følg/abonner gjerne!). Det er litt på prøvestadiet foreløpig, men ambisjonene er der selvfølgelig :D

Har måt om å være regelmessig her også - og setter i gang en offensiv fra neste uke. Så følg med fra neste uke - så får vi se hvor lenge det holder denne gangen :)

Photos from 50, feit og mislykka's post 18/03/2026

Nok en gang henger jeg bakpå i forhold til bloggen..... Denne gang jobber jeg med et innlegg som har tema innen det å være sosial. Håper å få det ut i morra :)

Innlegget bygger på starten av året og tar opp temaet i forbindelse med Sundreball (musikkfestival), NM i gratispoker, en sosial gruppe jeg har startet og en happening som var på Storefjell forrige uke. Alt sydd sammen rundt et viktig tema - det med å være sosial 🤗

27/02/2026

De siste dagene har jeg jobbet med litt forskjellig, men mye har gått med på å lage en skikkelig presentasjon av min drøm. Den drømmen består i å reise rundt i landet vårt for å fremme åpenhet, endringer og fysisk aktivitet :)

Jeg hadde egentlig tenkt å legge det på hylla, men tror jeg må føle jeg har gjort det jeg kan før jeg eventuelt slår meg til ro med at det ikke kunne realiseres.

Nå planlegger jeg å lage et par videoer som også skal forklare hva jeg ønsker - og så må det selges inn til sponsorer. Det kan nok hende jeg også kommer til å be dere om hjelp - blant annet til å dele og følge mine ulike kanaler :D

̊tur

Photos from 50, feit og mislykka's post 23/02/2026

De siste dagene har hatt det sosiale i fokus. Først et par dager i Oslo under NM i gratispoker, deretter et arrangement i Tønsberg 🥘

NM i gratispoker er noe jeg prøver å få med meg hvert år. En fin anledning til å spille store turneringer uten at det koster noe. Er blitt glad i 8-game, og dette er ofte eneste gangen jeg spiller dette i løpet av året :) Det ble to dager med kortspill og hygge. I kommentarfeltet legger jeg en link til mitt blogginnlegg om tema rundt poker.

Fikk tid til noen dager i Tønsberg også. Her har jeg startet en Facebookgruppe som heter "Sosial i Vestfold og omegn". Her la jeg ut et arrangement - så søndag var vi tre stykker som så fotball og spiste middag etterpå. Ikke så mange, men uansett veldig hyggelig :D

Ved å vise frem og dele de jeg gjør ønsker jeg å vise at man kan skape sosiale møteplasser dersom man ønsker. Det finnes flere muligheter enn man kanskje tenker over 🤗

Photos from 50, feit og mislykka's post 11/02/2026

Fikk gjort mer enn å være i Tønsberg Blad forrige uke. I podcasten "Fra hjerte til hjerte" kan du høre litt om min historie i samtale med min venn Siv (lenke i kommentarfelt).

I tillegg har jeg startet gruppen "Sosial i Vestfold og omegn". Her er tanken at man skal kunne lage arrangement for å få med seg andre på ting man har lyst til å gjøre :) Forsøkte meg på et par arrangement der i slutten av uka.

Fra et vinterlig Tønsberg er jeg nå i Hallingdal for ny jobbuke. Neste uke står blant annet NM i Gratispoker på planen :)

For ti år siden ventet Geir Ove på toget. Tre enkle grep endret livet hans totalt 04/02/2026

Det har vært litt stille fra meg her på Facebook i det siste, men det skal jeg forsøke å gjøre noe med.

Starter med å dele en reportasje som sto i Tønsberg Blad i dag. Syns den var bra og hjelper meg i forhold til målet mitt - det å nå ut til flest mulig. Meldinger jeg har fått i dag bekrefter at det har faktisk noe å si. Når folk skriver at det gir håp og at det hjelper på motivasjonen for å skape et bedre liv, blir jeg både rørt, takknemlig og litt stolt 🙂

Jeg vil samtidig si at det er nettopp slike meldinger som motiverer meg til å fortsette. Har til tider lekt med tanken å legge alt på hylla, men når jeg får sånne historier tilbake vet jeg at det kan jeg jo ikke ❤️

Så jeg fortsetter og har allerede fått en forespørsel om foredrag i dag. Det er vel om å gjøre å svi mens jernet er varmt :)

For ti år siden ventet Geir Ove på toget. Tre enkle grep endret livet hans totalt For ti år siden ønsket ikke Geir Ove Buseth å leve videre. En telefonsamtale ble vendepunktet. I dag deler han rådene som hjalp ham videre.

Nytt blogginnlegg! 12/12/2025

Dette er en historie som var både rørende og gripende. Jeg har jobbet mye med å få den som jeg ville. For meg har det vært viktig at historien til "Lisa" skulle bli fortalt på en god måte - jeg håper jeg har lykkes!

Nytt blogginnlegg!

Nytt blogginnlegg! Festival - et vendepunkt i livet!

08/12/2025

Ønsker dere alle en flott uke med en liten filmsnutt fra en flott solnedgang i høst 🤩 Jobbuka er nok en gang over og jeg tar julefri de kommende tre ukene 😊

Skal blant annet bruke tiden på nye bloggi nlegg og mer stoff her 🤗

04/12/2025

Her er noen glimt fra forrige lørdag ute i Oslo. En dag som ble helt topp takket være en sosial gruppe på Facebook :D Kanskje kan de inspirere til å gå litt ut av komforsonen, ta initiativ og være åpen for nye opplevelser? Mulighetene ligger der!

Vil du plassere din skole på toppen av Skole-listen i Ål?

Klikk her for å få din Sponsede Oppføring.

Sted

Ål

Adresse

Ål
3570