23/12/2025
We hopen dat jullie lekker aan het genieten zijn van de kerstvakantie!🎄☃️ Het team van Kindcentrum De Kei wenst jullie allemaal hele fijne feestdagen en een mooie start in 2026! 🥂Proost op ieders gezondheid en we zien jullie graag weer op maandag 5 januari 🎆
Stichting Meerkring Ska Kinderopvang
11/12/2025
😃Dat was een spektakel afglopen vrijdag op het Sinterklaas feest 🥳 Sinterklaas kwam in een echte politie auto 🚓 hard het plein oprijden. Hij was op zoek naar zijn pieten die kon hij nergens vinden. Tot zijn grote schrik zag hij dat de pieten op het dak van de school stonden. Pieten kunnen natuurlijk heel goed klimmen dus er was gelukkig niets aan de hand. Sinterklaas wilde toch wel heel graag dat de pieten naar beneden kwamen en dat hebben ze gedaan. Hierna kon het feest beginnen en kwam Sinterklaas op bezoek in de groepen. Hij vertelde dat de kinderen weer iets moois uit de schatkamer mochten uitzoeken. Dat hebben alle kinderen gedaan en een leuk cadeautje uitgezocht. Het was een heel leuk Sinterklaas feest en alle kinderen hebben een hele leuke dag gehad. Ook dit jaar weer mede dankzij de sponsoring van Jumbo Schothorst 🥳 Dag Sinterklaas 👋 graag tot volgend jaar!
Stichting Meerkring Ska Kinderopvang Kindcentrum De Kei
21/02/2025
Wat een mooie, ware en belangrijke brief hebben de kinderwijkraden (ook kinderen van onze school zitten hierin) en de kinderburgermeester gemaakt namens alle kinderen van Amersfoort. Laten we wat vriendelijker zijn in deze wereld die soms al moeilijk genoeg is. Samen staan we sterker ☺️
Stichting Meerkring Ska Kinderopvang
20/12/2024
Moe maar voldaan 🥱🤗😉... lekker 2 weken even helemaal niets! Alleen maar wat we willen doen. Lekker hangen in je huispak, juist erop uit om al die energie kwijt te raken, op vakantie ... Hoe dan ook, even geen school.
Wij wensen iedereen fijne feestdagen en een heel goed uiteinde en we zien elkaar weer in het nieuwe jaar op maandag 6 januari.
Stichting Meerkring Ska Kinderopvang
19/12/2024
Wat hebben we genoten vanavond! De kinderen hebben allerlei lekkere hapjes gegeten in hun eigen klas, dankzij de hulp van hun eigen ouders. En wat zagen ze er mooi uit allemaal! 🎄😊
Beneden in de gemeenschappelijke ruimte was er een ouderborrel met allerlei lekkere hapjes en drankjes. O.a. dankzij Jumbo Schothorst 🥳 ontzettend bedankt! Het is fijn om op deze manier meer in contact te komen met andere ouders die je misschien nog niet goed kent.
Ook zijn we dankbaar voor het Kerst-team van de activiteitencommissie. Hoe zij het allemaal met elkaar hebben opgezet. Het zag er super uit!
Wisten jullie trouwens dat The Gingerbread Man en The Grinch aanwezig waren bij ons?
Morgen hoeven de kinderen maar tot 12.00 uur naar school en dan is het KERSTVAKANTIEIEIEIEIE 🤩
Stichting Meerkring Ska Kinderopvang
16/12/2024
A.s. donderdagavond hebben wij ons jaarlijkse kerstdiner 🎄😊 Elk moment ontvangen wij onze allergieën en dieetwensen kaartjes. In alle klassen en tijdens de ouderborrel komen die te liggen op de plek waar al het eten komt te staan. Als alle ouders en teamleden op deze kaartjes willen aangeven wat het is dat zij gemaakt/gekookt hebben ... bijv. vegetarisch, vegan, halal, kosher en welke ingrediënten erin zitten m.b.t. allergieën ... bijv. melk 🥛, ei 🥚, gluten 🌾, schaaldieren 🦐🦀 etc.
Kindcentrum De Kei vindt het belangrijk dat we zoveel mogelijk mensen tegemoet kunnen komen. Dit idee was geopperd tijdens het overleg van onze activiteitencommissie en is meteen in werking gezet. 💪 Hoe fijn is het dat je nu met een simpele kaart kunt aangeven wat er in jouw gerecht zit zodat anderen direct weten of ze het wel of niet kunnen eten!
Wij kijken uit naar a.s. donderdagavond, want elk jaar is het een groot feest om van elkaars eten te kunnen proeven. We zijn trots op alle medewerking van iedereen.
Geniet en eet smakelijk!
05/12/2024
Sinterklaas heeft bij ons op school geslapen 😲🥳🤩We hoorden hem zelfs snurken op het schoolplein. Kinderen van groep 4 mochten hem wakker maken en de kinderen van de groepen 1/2 en groepen 3 mochten ontbijt op bed brengen.
Omdat we dit jaar een duurzaam Sinterklaas wilden vieren, zijn we aan de slag gegaan om 2e hands cadeaus te regelen en Sinterklaas (+ natuurlijk alle ouders van Kindcentrum De Kei) heeft daar bij meegeholpen. Wat hadden we een mooie schatkamer VOL met prachtig speelgoed en leesboeken (bedankt De Bibliotheek het Eemhuis - Eemland)!!!
De kinderen hebben genoten! Fantastisch opgezet door het Sinterklaas-team van de activiteitencommissie. Wat hebben zij hard gewerkt om dit samen met Sinterklaas voor elkaar te krijgen. Wij zijn super trots op deze ouders en onze teamleden!!!
Wat een fijn feest was het vandaag. Sinterklaas ... graag weer tot volgend jaar. Het was ons een waar genoegen 😊
p.s. Het AD (AD Amersfoortse Courant) heeft ook nog een stuk geschreven over deze ochtend.
"Voor ieder kind een cadeautje nieuw in de doos? Op deze Amersfoortse school doen ze dat nét even anders
Even uitrusten voordat hij vanavond de daken op moet is er niet bij voor Sinterklaas. Met zijn Pieten legt hij vandaag nog een hoop schoolbezoeken af. Traditiegetrouw komt de goedheiligman met een grote zak cadeautjes, maar op kindcentrum De Kei in de Amersfoortse wijk Schothorst doen ze dat nét even anders.
Daar mochten kinderen vanochtend cadeaus uitzoeken in de schatkamer van Sinterklaas. „Al het speelgoed is verzameld door ouders van de kinderen”, aldus directeur Suzanne Verdoold. „Dit om de kinderen bewust te maken van duurzaamheid en ze toch allemaal een mooi cadeau te geven.”
Voor de 230 leerlingen van De Kei waren in totaal 360 cadeaus ingezameld. „Cadeaus die overblijven worden gedoneerd aan een goed doel. Het was een groot succes, mede door de inzet van alle ouders.”
De ochtend kon voor de leerlingen sowieso niet stuk, want wie kan zeggen dat ze Sinterklaas een ontbijtje op bed hebben gebracht?"
Dit stuk is hier te lezen: https://www.ad.nl/amersfoort/voor-ieder-kind-een-cadeautje-nieuw-in-de-doos-op-deze-amersfoortse-school-doen-ze-dat-net-even-anders~a17038e7a/
Stichting Meerkring Ska Kinderopvang
25/10/2024
Het is herfstvakantie 🍂🍁 wat gaan jullie doen? Lekker niets doen? Op stap? Wist je dat er hele leuke activiteiten te doen zijn via ABC Schothorst/Zielhorst/Hoefkwartier Hoe dan ook ... geniet van de vakantie. Vergeet ook niet te rusten en we zien jullie graag weer op maandag 4 november. Ska Kinderopvang Stichting Meerkring
https://www.abc-amersfoort.nl/abc-scholen/abc-schothorst/activiteiten-overzicht/