CRAI Biblioteca de Lletres

CRAI Biblioteca de Lletres

Compartir

La Biblioteca de Lletres combina els fons de recerca i els especialitzats dels ensenyaments impartits

28/05/2026

Ja podeu fullejar ๐ฅ๐ž๐ฌ ๐ง๐จ๐ฏ๐ž๐ฌ ๐š๐๐ช๐ฎ๐ข๐ฌ๐ข๐œ๐ข๐จ๐ง๐ฌ del mes de maig al CRAI Biblioteca de Lletres:

๐Ÿ”น Fes una ullada a la nostra selecciรณ a ๐๐ข๐ง๐ญ๐ž๐ซ๐ž๐ฌ๐ญ: ๐Ÿ”— https://tuit.cat/f7kpm

๐Ÿ”น Consulta la llista completa al : ๐Ÿ”— https://tuit.cat/VPaCj

๐Ÿ“Œ๐๐จ๐ฏ๐ž๐ญ๐š๐ญ๐ฌ ๐๐ž๐ฌ๐ญ๐š๐œ๐š๐๐ž๐ฌ ๐๐ž๐ฅ ๐ฉ๐ซ๐จ๐Ÿ๐ž๐ฌ๐ฌ๐จ๐ซ๐š๐ญ de la Facultat de Filologia i Comunicaciรณ:

๐Ÿ”น ๐™๐™ฃ๐™– ๐™๐™ž๐™ก๐™ค๐™จ๐™ค๐™›๐™žฬ๐™– ๐™™๐™š ๐™ก๐™– ๐™ง๐™ž๐™จ๐™– / Bernat Castany Prado

๐Ÿ”น ๐™‚๐™ก๐™คฬ€๐™ง๐™ž๐™– / Victor Heringer; traducciรณ de Pere Comellas Casanova

๐Ÿ”น ๐™๐™ฃ๐™– ๐˜พ๐™ค๐™ฃ๐™˜๐™ž๐™š๐™ฃ๐™˜๐™ž๐™– ๐™ฃ๐™š๐™ฌ๐™ก๐™ž๐™ฃ๐™š: ๐™ก๐™– ๐™ช๐™ง๐™œ๐™š๐™ฃ๐™ฉ๐™š ๐™ฅ๐™ง๐™š๐™œ๐™ช๐™ฃ๐™ฉ๐™– ๐™™๐™š ๐™ฆ๐™ช๐™ž๐™šฬ๐™ฃ๐™š๐™จ ๐™จ๐™ค๐™ข๐™ค๐™จ / Silvia Bardelรกs; prรฒleg de Bernat Castany

๐Ÿ”น ๐™€๐™จ๐™ฅ๐™š๐™Ÿ๐™ค ๐™™๐™š ๐™จ๐™ค๐™ข๐™—๐™ง๐™–๐™จ / Felicidad Blanc; ediciรณn de Virginia Trueba Mira

Tambรฉ destaquem lโ€™obra de la periodista i escriptora Begoรฑa Caamaรฑo, autora homenatjada del Dรญa das Letras Galegas 2026:

๐Ÿ”น ๐™ˆ๐™ค๐™ง๐™œ๐™–๐™ฃ๐™– ๐™š๐™ฃ ๐™€๐™จ๐™ข๐™š๐™ก๐™ก๐™š / Begoรฑa Caamaรฑo

Totes aquestes novetats ja t'esperen per poder-te-les endur en prรฉstec. Passa't pel taulell o agafa-les tu mateix amb la mร quina dโ€™autoprรฉstec.

26/05/2026

El passat 17 de maig es va celebrar el ๐ƒ๐ขฬ๐š ๐๐š๐ฌ ๐‹๐ž๐ญ๐ซ๐š๐ฌ ๐†๐š๐ฅ๐ž๐ ๐š๐ฌ, enguany dedicat a la periodista i escriptora Begoรฑa Caamaรฑo (Vigo, 1964 - Santiago de Compostelยทla, 2014). Amb motiu d'aquesta data, us anunciem que ja ens ha arribat al CRAI Biblioteca de Lletres la seva novelยทla ๐˜”๐˜ฐ๐˜ณ๐˜จ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ข ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜Œ๐˜ด๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ญ๐˜ฆ.

Amb una trajectรฒria profundament marcada pel compromรญs social i lingรผรญstic, Caamaรฑo va deixar una empremta rellevant en la literatura gallega contemporร nia. Va destacar especialment per la seva capacitat de reinterpretar els mites clร ssics des d'una perspectiva de gรจnere en obres tan significatives com ๐˜Š๐˜ช๐˜ณ๐˜ค๐˜ฆ ๐˜ฐ๐˜ถ ๐˜ฐ ๐˜ฑ๐˜ณ๐˜ข๐˜ค๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฅ๐˜ฐ ๐˜ข๐˜ป๐˜ถ๐˜ญ o la mateixa ๐˜”๐˜ฐ๐˜ณ๐˜จ๐˜ข๐˜ฏ๐˜ข ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜Œ๐˜ด๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ญ๐˜ฆ.

L'elecciรณ de la seva figura suposa un reconeixement a la seva qualitat literร ria, a la seva dimensiรณ periodรญstica i tambรฉ a la seva defensa de la identitat cultural.

Us deixem un enllaรง amb notรญcies, reportatges i entrevistes per conรจixer millor la seva figura:

๐Ÿ”—https://www.agalega.gal/videos/category/33138-begona-caamano

Photos from CRAI Biblioteca de Lletres's post 18/05/2026

A partir dโ€™avui, els ordinadors portร tils del CRAI Biblioteca de Lletres ja poden sortir de la biblioteca i ser utilitzats a qualsevol espai de la Facultat de Filologia i Comunicaciรณ. Aprofiteu aquesta millora per treballar amb comoditat, tant a les aules com als claustres i zones comunes de lโ€™Edifici Histรฒric.

๐‚๐จ๐ง๐๐ข๐œ๐ข๐จ๐ง๐ฌ ๐๐ž๐ฅ ๐ฌ๐ž๐ซ๐ฏ๐ž๐ข:

๐ƒ๐ฎ๐ซ๐š๐๐š: El prรฉstec รฉs de ๐Ÿ’ ๐ก๐จ๐ซ๐ž๐ฌ.
๐“๐ซ๐šฬ€๐ฆ๐ข๐ญ๐ฌ: La primera vegada que utilitzeu el servei, caldrร  signar ๐ž๐ฅ ๐œ๐จ๐ง๐ญ๐ซ๐š๐œ๐ญ๐ž ๐'๐š๐œ๐œ๐ž๐ฉ๐ญ๐š๐œ๐ข๐จฬ ๐๐ž๐ฅ ๐ฌ๐ž๐ซ๐ฏ๐ž๐ข ๐ฉ๐ซ๐žฬ๐ฌ๐ญ๐ž๐œ ๐๐ž ๐ฉ๐จ๐ซ๐ญ๐šฬ€๐ญ๐ข๐ฅ๐ฌ que trobareu a la pร gina web del . ๐Ÿ”—https://tuit.cat/bjyrM
๐‚๐š๐ซ๐ง๐ž๐ญ: Recordeu portar el vostre carnet de la UB o lโ€™app SocUB per poder formalitzar el prรฉstec.

โ„น๏ธ Trobareu les condicions dโ€™aquest tipus de prรฉstec a lโ€™Annex 1 del Reglament del servei de prรฉstec del . ๐Ÿ”—https://tuit.cat/Ux64d

Esperem que aquesta ampliaciรณ del servei us faci lโ€™estudi una mica mรฉs fร cil.

13/05/2026

Som a mitjans de maig i sโ€™apropa el perรญode mรฉs intens de lโ€™activitat acadรจmica. Des del , us recordem els recursos i serveis disponibles per donar-vos suport en l'estudi i la realitzaciรณ dels vostres treballs.

๐Ÿ’ป ๐๐ซ๐žฬ๐ฌ๐ญ๐ž๐œ ๐ข ๐ž๐ฌ๐ฉ๐š๐ข๐ฌ ๐๐ž ๐ญ๐ซ๐ž๐›๐š๐ฅ๐ฅ

โ€ข ๐๐จ๐ซ๐ญ๐šฬ€๐ญ๐ข๐ฅ๐ฌ ๐ข ๐ž๐ช๐ฎ๐ข๐ฉ๐š๐ฆ๐ž๐ง๐ญ: Al nostre taulell podeu solยทlicitar portร tils, faristols i auriculars.

โ€ข ๐’๐š๐ฅ๐ž๐ฌ ๐๐ž ๐ญ๐ซ๐ž๐›๐š๐ฅ๐ฅ: Podeu consultar la disponibilitat i fer la vostra reserva a travรฉs del . Disposem de tutorials per guiar-vos en el procรฉs.

๐ŸŽฅ Com reservar una sala: https://bit.ly/4u1NEJw

๐Ÿ“š๐‹๐จ๐œ๐š๐ฅ๐ข๐ญ๐ณ๐š๐ซ ๐›๐ข๐›๐ฅ๐ข๐จ๐ ๐ซ๐š๐Ÿ๐ข๐š ๐ข ๐œ๐ข๐ญ๐š๐ซ-๐ฅ๐š

โ€ข ๐‹๐จ๐œ๐š๐ฅ๐ข๐ญ๐ณ๐š๐ซ ๐Ÿ๐จ๐ง๐ญ๐ฌ: A mรฉs del , podeu fer servir altres cercadors acadรจmics o bases de dades especialitzades per ร mbits de coneixement que trobareu a la ๐†๐ฎ๐ข๐š ๐๐ž ๐“๐ซ๐ž๐›๐š๐ฅ๐ฅ๐ฌ ๐€๐œ๐š๐๐žฬ€๐ฆ๐ข๐œ๐ฌ (TFG/TFM) del CRAI Biblioteca de Lletres

๐Ÿ“๐Ÿ”—Enllaรง a la guia: http://bit.ly/4dGZOBK

โ€ข ๐‚๐จฬ€๐ฉ๐ข๐ž๐ฌ ๐๐ข๐ ๐ข๐ญ๐š๐ฅ๐ฌ: Ara pots demanar capรญtols de llibres o articles de manera gratuรฏta amb . Selecciona amb el desplegable de la casella de cerca, lโ€™opciรณ Catร leg Colยทlectiu de les Universitats Catalanes o Cercabib i mรฉs.

๐ŸŽฅ Com demanar cรฒpies digitals: bit.ly/4dF4tEd

โ€ข ๐‚๐ข๐ญ๐š๐ซ ๐œ๐จ๐ซ๐ซ๐ž๐œ๐ญ๐š๐ฆ๐ž๐ง๐ญ: A lโ€™apartat de ๐†๐ž๐ฌ๐ญ๐ข๐จฬ ๐๐ž ๐ฅ๐š ๐›๐ข๐›๐ฅ๐ข๐จ๐ ๐ซ๐š๐Ÿ๐ข๐š de la ๐†๐ฎ๐ข๐š ๐๐ž ๐“๐ซ๐ž๐›๐š๐ฅ๐ฅ๐ฌ ๐€๐œ๐š๐๐žฬ€๐ฆ๐ข๐œ๐ฌ (TFG/TFM) trobareu mรฉs informaciรณ sobre lโ€™๐ž๐ฌ๐ญ๐ข๐ฅ ๐€๐๐€ i sobre els gestors de bibliografia com ๐™๐จ๐ญ๐ž๐ซ๐จ.

๐Ÿ“ฐ ๐๐ซ๐ž๐ฆ๐ฌ๐š ๐๐ข๐ ๐ข๐ญ๐š๐ฅ
โ€ข Amb el servei de ๐๐ซ๐ž๐ฌ๐ฌ๐‘๐ž๐š๐๐ž๐ซ podeu accedir fร cilment a premsa digital nacional i internacional.

โ„น๏ธ Mรฉs informaciรณ al blog: https://bit.ly/4tDDKwJ

Si teniu dubtes podeu venir al taulell de prรฉstec o utilitzar el ๐’๐ž๐ซ๐ฏ๐ž๐ข ๐โ€™๐€๐ญ๐ž๐ง๐œ๐ข๐จฬ ๐š๐ฅ๐ฌ ๐”๐ฌ๐ฎ๐š๐ซ๐ข๐ฌ (SAU) on trobareu diferents canals per enviar-nos consultes, queixes o suggeriments.

๐Ÿ’ชMolts ร nims amb l'estudi i molta sort en els vostres lliuraments i exร mens.

11/05/2026

Alguns amplien els seus horaris els caps de setmana i nits durant el perรญode d'exร mens entre els mesos de maig i juny de 2026.

๐‚๐‘๐€๐ˆ ๐๐ข๐›๐ฅ๐ข๐จ๐ญ๐ž๐œ๐š ๐๐ž ๐‚๐š๐ฆ๐ฉ๐ฎ๐ฌ ๐‚๐ฅ๐ขฬ๐ง๐ข๐œ
๐Ÿ•’ Caps de setmana de 9:30 a 20:30
๐Ÿ“… Del 16 de maig al 21 de juny

๐‚๐‘๐€๐ˆ ๐๐ข๐›๐ฅ๐ข๐จ๐ญ๐ž๐œ๐š ๐โ€™๐„๐œ๐จ๐ง๐จ๐ฆ๐ข๐š ๐ข ๐„๐ฆ๐ฉ๐ซ๐ž๐ฌ๐š (๐†๐ซ๐š๐ฎ)

๐‚๐‘๐€๐ˆ ๐๐ข๐›๐ฅ๐ข๐จ๐ญ๐ž๐œ๐š ๐๐ž ๐…๐ข๐ฅ๐จ๐ฌ๐จ๐Ÿ๐ข๐š, ๐†๐ž๐จ๐ ๐ซ๐š๐Ÿ๐ข๐š ๐ข ๐‡๐ข๐ฌ๐ญ๐จฬ€๐ซ๐ข๐š
๐Ÿ•’ Horari ampliat fins a les 00:00 cada dia
๐Ÿ“… Del 12 de maig al 22 de juny

Consulta tots els horaris ๐Ÿ‘‰ https://crai.ub.edu/biblioteques-i-horaris

โš ๏ธ Recorda: els caps de setmana i festius nomรฉs hi pot accedir la

11/05/2026
08/05/2026

Avui un dels nostres busts de la secciรณ de Llatรญ s'ha animat a participar en aquest . ๐Ÿ“–

Ens encanta veure com les portades dels llibres en novetat s'integren amb el nostre espai. En aquest cas, la combinaciรณ perfecta lโ€™hem trobat amb ๐˜ˆ๐˜ณ๐˜ค๐˜ข de Ricardo Menรฉndez Salmรณn.

On el trobareu? Recordeu que cada secciรณ de tรฉ la seva prรฒpia zona de novetats. Aquest llibre us espera a la secciรณ d'Hispร niques.

No us perdeu les novetats destacades a ๐๐ข๐ง๐ญ๐ž๐ซ๐ž๐ฌ๐ญ i tambรฉ disponibles al buscant el terme "๐‹๐ฅ๐ž๐ญ๐ซ๐ž๐ฌ ๐๐จ๐ฏ๐ž๐ญ๐š๐ญ๐ฌ"๐Ÿ”—https://bit.ly/4n9bMra

07/05/2026

๐Ÿ“ถ ๐€๐œ๐œ๐žฬ๐ฌ ๐š ๐ฅ๐š ๐ฑ๐š๐ซ๐ฑ๐š ๐ฐ๐ข๐Ÿ๐ข: ๐„๐๐ฎ๐ซ๐จ๐š๐ฆ

La Universitat de Barcelona ofereix servei de connexiรณ wifi a travรฉs dโ€™Eduroam, una xarxa que et permet connectar-te tant als nostres campus com a altres universitats i centres de recerca d'arreu del mรณn.

โš ๏ธ ๐๐จ๐ฏ๐ž๐ญ๐š๐ญ ๐ข๐ฆ๐ฉ๐จ๐ซ๐ญ๐š๐ง๐ญ ๐ž๐ง ๐ฅ'๐š๐œ๐œ๐žฬ๐ฌ:

El ๐ง๐จ๐ฆ ๐'๐ฎ๐ฌ๐ฎ๐š๐ซ๐ข per connectar-se a Eduroam ha canviat. Ara cal utilitzar ๐ฅ'๐š๐๐ซ๐ž๐œฬง๐š ๐๐ž ๐œ๐จ๐ซ๐ซ๐ž๐ฎ ๐œ๐จ๐ซ๐ฉ๐จ๐ซ๐š๐ญ๐ข๐ฏ๐š completa:

๐€๐ฅ๐ฎ๐ฆ๐ง๐š๐ญ: [email protected]

๐๐ƒ๐ˆ ๐ข ๐๐“๐†๐€๐’: [email protected]

Si el teu dispositiu no reconeix la xarxa o dona error, segueix aquests passos:

๐Ž๐›๐ฅ๐ข๐๐š ๐ฅ๐š ๐ฑ๐š๐ซ๐ฑ๐š: Entra a la configuraciรณ wifi i selecciona "Oblidar xarxa" Eduroam.

๐ƒ๐ข๐ฌ๐ฉ๐จ๐ฌ๐ข๐ญ๐ข๐ฎ๐ฌ ๐€๐ฉ๐ฉ๐ฅ๐ž: ร‰s possible que hagis d'esborrar el perfil d'Eduroam existent a l'apartat de Gestiรณ de dispositius.

๐“๐จ๐ซ๐ง๐š ๐š ๐œ๐จ๐ง๐ง๐ž๐œ๐ญ๐š๐ซ-๐ญ๐ž: Introdueix de nou les teves dades utilitzant el correu UB complet com a usuari i la teva contrasenya habitual.

โ„น๏ธ Per mรฉs informaciรณ sobre la configuraciรณ consulteu lโ€™ร€rea TIC

๐Ÿ”—https://www.ub.edu/portal/web/iub/wifi-o-eduroam

Photos from CRAI Biblioteca de Lletres's post 04/05/2026

A vegades ens trobem sorpreses agradables dins dels llibres: un poema oblidat, una carta o un punt de llibre bonic. Perรฒ, malauradament, no sempre รฉs aixรญ. โ˜น๏ธ

Recentment hem trobat aquest exemplar ple de gargots i apunts personals. Volem recordar que els llibres del sรณn per a lโ€™รบs de tota la comunitat universitร ria. Perquรจ tothom els pugui consultar i gaudir, cal que en fem un รบs responsable i no individual. โœ๏ธ๐Ÿšซ

Com deia la campanya que vam fer fa uns anys al : ๐๐จ ๐ž๐ฆ ๐ซ๐š๐ญ๐ฅ๐ฅ๐ข๐ฌ! ๐๐จ ๐ฌ๐จ๐œ ๐ญ๐ž๐ฎ, ๐ฌ๐จ๐œ ๐๐ž ๐ญ๐จ๐ญ๐ก๐จ๐ฆ๐Ÿ“–

๐Ÿ‘‰ https://bit.ly/4tg2pr8

ยฟQuieres que tu escuela/facultad sea el Escuela/facultad mas cotizado en Barcelona?

Haga clic aquรญ para reclamar su Entrada Patrocinada.

Localizaciรณn

Direcciรณn


Gran Via De Les Corts Catalanes, 585
Barcelona
08007

Horario de Apertura

Lunes 08:30 - 20:30
Martes 08:30 - 20:30
Miรฉrcoles 08:30 - 20:30
Jueves 08:30 - 20:30
Viernes 08:30 - 20:30