Vanehuset

Vanehuset

Del

👉 Vi hjælper kvinder med at tabe 10+ kg ved at afsløre hemmeligheden bag vaner, der skaber lethed og holdbare vægttab, uden forbud i en travl hverdag.

Vanehuset.dk

10/03/2026

En god del af vores arbejde med vaneændring bygger på de fire principper i bogen “Atomvaner”📖
…fordi det virker i praksis.
Og fordi vi ikke tror på quick fixes.
Vi tror på systemer.
Systemer, der gør det nemmere at handle rigtigt også når motivationen svinger.

Derfor anbefaler vi ofte vores klienter at læse (eller lytte) til den bog som et supplement til deres forløb🧠✨

Små justeringer.�Rigtig struktur.�Gentagelse♻️
Det er sådan, holdbare vægttab skabes.

Står bogen på din “den må jeg læse”-liste?📚

Photos from Vanehuset's post 02/03/2026

Vi kan godt blive enige om én ting:
Vægt ændrer sig, når energiindtaget overstiger forbruget📈
Det forklarer bare ikke, hvorfor det sker🤷🏼‍♀️
For hvis det bare handlede om at tage sig sammen, så havde laaaangt færre mennesker kæmpet med vægten!
👀
Appetit påvirkes af hormoner.
Søvn påvirker sult.
Stress påvirker cravings.
Miljøet påvirker vores valg.
Vaner kører på autopilot.
☝🏼
Og det hele spiller sammen.
Derfor giver skam ingen mening.
➖➕
Regnestykket er simpelt.
Mennesket er komplekst.
💭Hvad tænker du – taler vi for lidt om årsagerne bag adfærden?

25/02/2026

💭Hvis du ofte tænker
“jeg burde være mere motiveret”
… så er her en lille lettelse:
Det er sjældent motivationen der holder dig kørende i samme gode spor.
Det er overgangene, genkendeligheden, nemheden, tilgængeligheden mm…
Hjernen elsker små signaler, der siger:
“Så det nu”
“Nu går vi i gang”
Det kunne f.eks. være noget så simpelt som en kop te.
Ikke fordi teen gør arbejdet lettere, men fordi den gør starten lettere ved at sætte en stemning og skabe en overgang til en ny handling. Hjernen vil begynde at associere en kop te eller kaffe med arbejde.

Små ritualer kan på den måde give stor samlet effekt over tid, fordi det kan gøre det nemmere at blive ved.

👉🏼 Hvad kunne være dit signal til at skifte gear?
☕️💚

Photos from Vanehuset's post 16/02/2026

🐢Du behøver ikke spise som en skildpadde for at tabe dig… men du behøver heller ikke spise, som om nogen tager tallerkenen fra dig om 30 sekunder

Mange overspiser ikke og bliver overmætte, fordi de er grådige. Nej, overspisningen kan komme, fordi:
👉 vi spiser for hurtigt
👉 vi er meget sultne, når vi starter
👉 maden ikke mætter nok
👉 eller fordi “der var jo stadig plads”
Og ja — nogle gange handler overspisning selvfølgelig også om noget helt andet.
Hårde følelser. Træthed. Stress.
Mad kan komme til at fungere som en copingmekanisme.
Det er ikke et viljestyrkeproblem. Det er menneskeligt.

Problemet er bare…
🛜maven og hjernen er ikke på samme wifi.
Der er forsinkelse på signalet.
Hvis du vil spise mindre uden at føle afsavn, så handler det ikke om at tage dig sammen.
Det handler om at snyde systemet en lille smule.

Og ja… der er en lille mental fælde i det spørgsmål, du typisk stiller dig selv ved bordet.🧠
Den afslører jeg i opslaget 👀

Hvilket af de tre råd tror du er nemmest for dig?✨

24/01/2026

Motivation er en gæst. Vaner flytter ind.🏠✨

Motivation banker på indimellem.
Nogle dage er den højlydt og fuld af energi.
Andre dage dukker den slet ikke op og det er helt normalt.
Problemet opstår først, når vi forventer, at motivationen skal blive boende.👀
Det gør den ikke.
Det, der skaber varige resultater, er ikke følelsen af “nu er jeg klar” –
men de små handlinger, der stadig sker, når lysten er lav.
Vaner kræver ikke motivation.
De kræver gentagelse, struktur og et miljø, der hjælper dig lidt på vej og det er netop det vi kan hjælpe dig med her hos Vanehuset🏠

Og ja – det er måske ikke ligeså sexet som et nytårsforsæt… men til gengæld virker det.
👀 Hvad har du bygget, der holder – også på de umotiverede dage?

Photos from Vanehuset's post 19/01/2026

De bedste råd til vægttab er sjældent dem, der lyder super duper “effektive”.

Ikke flere planer, du skal passe ind i.
Ikke flere “nu gør jeg ALT rigtigt”-perioder.
Og ikke flere måltider, hvor hovedet overdøver kroppen.

Når vægttab føles svært, er det sjældent fordi du mangler disciplin.
Det er ofte fordi du har ignoreret signaler, tempo og behov lidt for længe.
👉🏼Drop perfektionen. Skru ned for tempoet. Lyt mere.
Det er her, de holdbare resultater begynder.
💚

16/12/2025

🎄 Kære følgere 🎄

Julen har for alvor sænket sig – og lad os være ærlige…
December kan være lidt af en mundfuld 🍫🍷🍪

Mere hygge. Flere fristelser. Mindre struktur.
Og for mange betyder det også, at vanerne kan begynde at glide lidt.

Derfor vil jeg gerne give en lille julegave til 3 følgere 🎁
En håndsrækning til dig, der har brug for et kærligt skub så du kan komme tilbage på sporet.

👉 Jeg giver derfor en gratis 1:1 samtale med mig i julegave!

Det er til dig, som:

💚 Er gået lidt i stå med dine vaner

💚 Mangler et lille motivations-boost

💚 Gerne vil lande blødt og roligt oven på december

💚 Ikke i forvejen har en booket Vanehus-session i kalenderen.



Sådan deltager du:
Skriv “Ja tak, Santa Philip” i kommentarsporet 🎄✨

Hvis der er flere end 3, trækker jeg lod og giver besked her i tråden.

Nogle gange er det bare én samtale, der skal til for at finde ro og retning igen.

Deadline for at tilmelde sig er fredag d. 19/12 kl. 20:00

Kh
Philip

Photos from Vanehuset's post 14/12/2025

December er ikke problemet.
Det er den måde, vi tænker om december på💭

Når én dag med julemad pludselig føles som et bevis på, at “det hele er ødelagt”.
Når et arrangement bliver til en undskyldning for at opgive resten af ugen.
Når enten–eller overtager, og nuancerne forsvinder.

Det er ikke maden.
Det er tankegangen.

Du må gerne nyde.
Du må gerne spise anderledes end normalt.
Du må gerne have dage, hvor “sundhed” ikke står øverst på dagsordenen.

Det bliver først et problem, når hjernen fortæller dig, at alt derfor er ligegyldigt.

Små valg tæller stadig – også i december.
Og de dage, hvor du gør “lidt”, betyder langt mere end de få dage, hvor du gør “meget”.

Julen kræver ikke strenghed.
Den kræver fleksibilitet og venlighed over for dig selv 🎄

Gem opslaget, hvis du ved, at din hjerne nogle gange løber lidt for hurtigt med konklusionerne.

Photos from Vanehuset's post 09/12/2025

Hvis du generelt set spiser nogenlunde varieret, ikke for meget og er fysisk aktiv, så er du rigtig godt kørende! Sundhed handler om trivsel og juleslik og julehygge kan være decideret sundt for dig. Drop sort/hvid tænkning om mad. Det vil altid være den overordnede mængde og kontekst som afgør, hvorvidt du lever sundt eller ej. 😇

Photos from Vanehuset's post 05/12/2025

Hvis dine vaner taler sandheden om dig…
Hvad siger de så lige nu? 🗣️👂🏼

Aristoteles sagde det for over 2000 år siden:
“Vi er, hvad vi gentagne gange gør.”

Ikke hvad vi planlægger…
Ikke hvad vi drømmer om…
Men hvad vi faktisk gør igen og igen og igen...

Så spørgsmålet er:
Er dine vaner dine venner – eller dine fjender? Tager dig der derhen du gerne vil være?

Små skridt. Store resultater. Hver dag tæller.
Og heldigvis? Du kan starte i dag. 👣

01/12/2025

Proteinpulver er ikke et krav under et vægttab, men det kan være smart, hvis du har travlt, spiser for lidt protein og/eller mangler mæthed. 💪🏼

Vil du plassere din skole på toppen av Skole-listen i Frederiksberg?

Klik her for at gøre krav på din sponsorerede post.

Telefon

Internet side

Adresse

Frederiksberg
2000