StofskifteSupport

StofskifteSupport

Del

En behagelig omgangstone forventes af alle medlemmer. Vi sætter stor pris på at humoren ikke glemmes.

Nyhedsside for vores lukkede gruppe Stofskiftesupport

Stofskiftesupport er en lukket gruppe for alle, med stofskiftesygdom, familiemedlemmer og venner er også velkomne ! Der forventes en vis overbærenhed overfor hinanden, husk på, at det er syge og ofte svært kriseramte, levende mennesker, der færdes i dette forum. Der kan forekomme livlige debatter, hvor nogen nemt kan føle sig ramt på krop og s

07/04/2026

Vi er på plads - vi kæmper for os stofskiftepatienter ❣️

https://www.facebook.com/share/18Rot2tUsK/?mibextid=wwXIfr

EN NY BESTYRELSE ER PÅ PLADS 💚
Efter generalforsamlingen har vi nu fordelt roller og opgaver – og arbejdet er i gang.

Vi er en forening drevet af frivillige.
Uafhængig. Og bygget på erfaringer fra livet med stofskiftesygdom.

Bestyrelsen 2026 består af:
Forperson: Julie Davey Lund
Næstforperson: Helle Sydendal
Kommunikationsansvarlig: Louise Roland
Kasserer: Zita Rosenkilde

Derudover:
Natasha Andreassen, Mette Rasmussen, Lotte Dahlmann, Anett Kromann, Tville Tvilling og Greta Jo Larsen.

Flere har allerede taget ansvar for vigtige områder:
• Natasha Andreassen er ungekoordinator og frivilligkoordinator
• Tville Tvilling er cafémødekoordinator og frivilligkoordinator
• Greta Jo Larsen er cafémødekoordinator

Tak til jer, der er med 💚

Patientperspektiv: Problemet med lavt stofskifte er ikke selvmedicinering 31/03/2026

Genialt!

https://www.dagensmedicin.dk/debat/debat/patientperspektiv-problemet-med-lavt-stofskifte-er-ikke-selvmedicinering/?fbclid=IwdGRleAQ4zOBleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEeHyuAi8jjZ1QuZ80TgxEOP6qw_je7BtAyGZC0ntbaZMHr3VtNjpE-BzMxV2Q_aem_GFHUD0z2xBbRwu1CdOCVcQ

Patientperspektiv: Problemet med lavt stofskifte er ikke selvmedicinering Problemet er patienter, der fortsat er syge trods normal TSH, og som nægtes muligheden for at afprøve andet end standardbehandling, skriver Helle Sydendal, forfatter og journalist og selv stofskiftepatient.

Velkommen til Stofskifteforeningen 17/03/2026

Mange tak for stemmerne til Anett Kromann ved Generalforsamlingen i Stofskifteforeningen ❣️

Har du ikke lyst til at melde dig ind i foreningen? Det er en moderne forening der kæmper for individuel medicinering mm. Men læs selv her på linket:

Velkommen til Stofskifteforeningen Vi har fokus på at leve det gode liv med en stofskiftesygdom og vi arbejder åbent, respektfuldt og konstruktivt sammen med alle, der har samme mål.

09/03/2026

Æret være hans minde 💐💐

Carsten Vagn -Hansen var en fantastisk læge, og en stor hjælp for os stofskiftepatienter ❣️

31/01/2026

https://www.facebook.com/share/p/17jmMaiteP/?mibextid=wwXIfr

ERFARINGER FRA NORGE OG SVERIGE ER VIGTIGE 📌

I årets første uger har Stofskifteforeningen haft fokus på at styrke relationerne til vores søsterorganisationer i Norge og Sverige med henblik på viden- og erfaringsudveksling.

Det giver et vigtigt indblik i, hvordan behandling af lavt stofskifte håndteres forskelligt i Norden.

I Sverige oplever man i øjeblikket en indskrænkning i behandlingen, hvor færre patienter tilbydes andet end T4.

I Norge ser billedet anderledes ud. Her er brugen af Thyroid mindst fire gange højere end i Danmark, og læger og endokrinologer lader i højere grad patienterne vælge den behandling, de oplever bedst effekt af.

Det er erfaringer, vi følger tæt, fordi de viser, at der findes forskellige faglige tilgange til samme sygdom.

Viden, dokumentation og erfaringsudveksling er afgørende, hvis behandlingen af stofskiftesygdomme i Danmark skal udvikles på et oplyst grundlag.






17/01/2026

Et minde fra 17.01.2016 - 🙂

15/12/2025

Helle Sydendal og Anett Kromann havde et håbefuldt møde med Stofskifteforeningen - vi krydser fingre for et konstruktivt samarbejde i fremtiden. ‼

15/12/2025

Fantastisk forsker ❣️

Vil du plassere din skole på toppen av Skole-listen i Copenhagen?

Klik her for at gøre krav på din sponsorerede post.

Sted

Adresse

Copenhagen