07/04/2026
Vi er på plads - vi kæmper for os stofskiftepatienter ❣️
https://www.facebook.com/share/18Rot2tUsK/?mibextid=wwXIfr
EN NY BESTYRELSE ER PÅ PLADS 💚
Efter generalforsamlingen har vi nu fordelt roller og opgaver – og arbejdet er i gang.
Vi er en forening drevet af frivillige.
Uafhængig. Og bygget på erfaringer fra livet med stofskiftesygdom.
Bestyrelsen 2026 består af:
Forperson: Julie Davey Lund
Næstforperson: Helle Sydendal
Kommunikationsansvarlig: Louise Roland
Kasserer: Zita Rosenkilde
Derudover:
Natasha Andreassen, Mette Rasmussen, Lotte Dahlmann, Anett Kromann, Tville Tvilling og Greta Jo Larsen.
Flere har allerede taget ansvar for vigtige områder:
• Natasha Andreassen er ungekoordinator og frivilligkoordinator
• Tville Tvilling er cafémødekoordinator og frivilligkoordinator
• Greta Jo Larsen er cafémødekoordinator
Tak til jer, der er med 💚
17/03/2026
Mange tak for stemmerne til Anett Kromann ved Generalforsamlingen i Stofskifteforeningen ❣️
Har du ikke lyst til at melde dig ind i foreningen? Det er en moderne forening der kæmper for individuel medicinering mm. Men læs selv her på linket:
Velkommen til Stofskifteforeningen
Vi har fokus på at leve det gode liv med en stofskiftesygdom og vi arbejder åbent, respektfuldt og konstruktivt sammen med alle, der har samme mål.
09/03/2026
Æret være hans minde 💐💐
Carsten Vagn -Hansen var en fantastisk læge, og en stor hjælp for os stofskiftepatienter ❣️
31/01/2026
https://www.facebook.com/share/p/17jmMaiteP/?mibextid=wwXIfr
ERFARINGER FRA NORGE OG SVERIGE ER VIGTIGE 📌
I årets første uger har Stofskifteforeningen haft fokus på at styrke relationerne til vores søsterorganisationer i Norge og Sverige med henblik på viden- og erfaringsudveksling.
Det giver et vigtigt indblik i, hvordan behandling af lavt stofskifte håndteres forskelligt i Norden.
I Sverige oplever man i øjeblikket en indskrænkning i behandlingen, hvor færre patienter tilbydes andet end T4.
I Norge ser billedet anderledes ud. Her er brugen af Thyroid mindst fire gange højere end i Danmark, og læger og endokrinologer lader i højere grad patienterne vælge den behandling, de oplever bedst effekt af.
Det er erfaringer, vi følger tæt, fordi de viser, at der findes forskellige faglige tilgange til samme sygdom.
Viden, dokumentation og erfaringsudveksling er afgørende, hvis behandlingen af stofskiftesygdomme i Danmark skal udvikles på et oplyst grundlag.
17/01/2026
Et minde fra 17.01.2016 - 🙂
15/12/2025
Helle Sydendal og Anett Kromann havde et håbefuldt møde med Stofskifteforeningen - vi krydser fingre for et konstruktivt samarbejde i fremtiden. ‼