08/04/2025
Nano-Science Center retreat 2025: 30 forskere har de sidste to dage været samlet til inspirerende foredrag og diskussioner. Det var samtidig Thorsten Hansens sidste optræden som studieleder, posten overlader han nu til Lars Hemmingsen. Tak for indsatsen og velkommen Lars.
13/03/2025
✨Nanoscience Symposium 2025✨
Fredag løb vores årlige Nanoscience Symposium af stablen, hvor studerende præsenterede deres forskningsprojekter i et fyldt auditorium.
Jens Edelvang-Pejrup vandt den eftertragtede vandrepokal🏆fordi han på en enkel og forståelig måde forklarede de komplicerede X-ray metoder, han bruger i sin ph.d.-forskning til at se på High Entropy Oxides.
Jens: ”Min forskning viser, at strukturen af High Entropy Oxides (HEO’er) – materialer sammensat af fem eller flere forskellige metaller – udvikler sig lidt ligesom Pokémon ⚡️. Både Pokémon og HEO’er kan nemlig opnå bestemte udviklingstrin med hver deres unikke evner og udtryk. Ved at udnytte røntgenspredning og -absorption kan jeg i realtid følge, hvordan HEO’ers struktur og grundstoffordeling ændrer sig under dannelsen. På den måde har jeg opdaget hidtil ukendte udviklingstrin med unikke egenskaber – egenskaber, der afhænger af, hvordan metallerne i HEO’en kombineres.”
Stort tillykke, Jens 👏🏻
Symposiet blev arrangeret af vores seje nanostuderende 💪🏻
18/12/2024
Nanonissen overvejer at tage et s**t til Kina, men den føler 2 år er for lang tid, så den tjekker lige ud med vores Kina-kyndige, hvordan man søger om semesterophold på Sino-Danish Center.
Aflevere ham på Vibes kontor og få slik i bytte.
10/12/2024
Nanonissen vil virkelig gerne blive klogere på alt, hvad der sker på Nanoscience-centeret. Så han har gemt sig et sted, hvor der om fredagen kommer kloge hoveder forbi og holder oplæg!😎
Find ham og skriv en kommentar, så vil der komme snolder din vej✨
06/12/2024
Nano-Nissen har glemt at framelde sig eksamen, så nu skal han lige have lidt hjælp fra en som har styr på den slags regler. Find ham og kom forbi Vibe og Amalies kontor CS12 inden kl 14.00 og byt Nissen for lidt snolder 🍬
03/12/2024
Det er blevet december og endnu engang er Nano-Nissen gået i gang med sin gemmeleg.
I dag har den gemt sig et sted hvor han kan sige hej til alle sine nano- og kemivenner🥳
Der er findeløn til den heldige person, som finder ham først, og denne kan hentes på Vibes kontor (CS12) mellem 12 og 13☃️🎅🏻